Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Polacy pomysł na produkcję okularów przywieźli z Tajwanu

Większość naszych oprawek produkowana jest z acetatu włoskiego pochodzenia, od rodzinnej firmy z ponad 100 letnią tradycją. Do oprawek stawiamy wysokiej jakości szkła japońskiej marki HOYA zawierające w standardzie wszystkie niezbędne filtry – mówią Paweł Porucznik i Dawid Winter, których pomysłem na biznes jest produkcja luksusowych okularów.


Grzegorz Marynowicz: Skąd pomysł, by produkować okulary?

Paweł Porucznik i Dawid Winter: Pomysł na startup narodził się podczas podróży na Tajwan. Tam zobaczyliśmy ciekawe okulary imitujące drewno i od tego zaczęliśmy działalność. Pomyśleliśmy, że na tym możemy oprzeć biznes w Polsce. Przez 2 lata działalności poznaliśmy rynek optyczny, więc mogliśmy działać z drugą marką, którą mieliśmy w planach. Tak powstał MUSCAT.

Jak produkcja okularów wygląda od kuchni? Gdzie zaopatrujecie się w materiały, szkła itd? Co jest potrzebne w procesie produkcji? Robicie wszystko sami czy zlecacie coś na zewnątrz?

Okulary MUSCAT produkowane są w tych samych fabrykach, co marki typu Hugo Boss czy Prada. Przechodzą wieloetapowy proces kontroli jakości oraz są pięciokrotnie polerowane, co pozytywnie wpływa na estetykę i komfort noszenia.

Większość naszych oprawek produkowana jest z acetatu włoskiego pochodzenia, od rodzinnej firmy z ponad 100 letnią tradycją. Do oprawek stawiamy wysokiej jakości szkła japońskiej marki HOYA zawierające w standardzie wszystkie niezbędne filtry: UV, antyrefleks oraz specjalną powłokę ochraniającą przed zarysowaniami. To oczywiście robimy już na miejscu w naszych showroomach, dopasowując szkła do wady wzroku klienta.W MUSCAT oferujemy światowej klasy jakość oprawek wraz ze szkłami za 350zł. 

Opowiedzcie coś o swoich produktach? Co jest w nich wyjątkowego na tle innych okularów?

Ponadto postawiliśmy głównie na customer experience i podejście prokonsumenckie. Nasz klient może zamówić Domową Przymierzalnię – wybrać 5 dowolnych par okularów na 5 dni do przymierzenia w domu. My pokrywamy koszty przesyłki do i od klienta, a sama przymierzalnia jest bezpłatna. Klient zatem nie ponosi żadnych kosztów i nie jest  do niczego zobowiązany. 

Zasada jest niezwykle prosta – jeżeli klientowi nie podobają się okulary, które zamówił do przymierzenia w domu, po prostu je zwraca. Następnie te okulary są czyszczone i przygotowywane do wysyłki do innego klienta.

Ile trwa proces od złożenia zamówienia po dostarczenie okularów klientowi?

W MUSCAT skróciliśmy drogę dystrybucji. Omijamy zbędnych pośredników, którzy znacznie wpływają na końcową cenę. Dzięki temu proces produkcji ma tylko 3 etapy: projekt, produkcję i dostarczenie do klienta. Klient otrzymuje gotowe okulary średnio w 5 dni roboczych. Większość okularów dociera do nich nawet szybciej, ale bierzemy pod uwagę też nietypowe zamówienia.

Czy realizujecie także indywidualne zamówienia pod konkretnego klienta? Ile kosztuje taki luksus:-)?

Oczywiście. Zdajemy sobie sprawę, że są np. klienci, którzy przy dużej wadzie wzroku potrzebują cieńszych szkieł. Oferujemy taką usługę od 90zł przy indeksie 1.6.  Oferujemy także dodanie innych powłok na soczewki okularowe, są one wyceniane indywidualnie – ich cena waha się w zależności od wady wzroku. Możemy się natomiast podpisać pod tym, że i tak cena, którą oferujemy będzie tańsza niż u konkurencji.

Czy zamawianie online nie rodzi ryzyka, że klientowi nie spodoba się efekt końcowy? Jak sobie z tym radzicie?

Mamy świadomość, że klienci mogą obawiać się zamawiania okularów online. Dlatego też wychodzimy im naprzeciw – oferując darmową Domową Przymierzalnię, mając stacjonarne punkty w Warszawie i Poznaniu (z planami na kolejne miasta), pokazując okulary na targach i wydarzeniach modowych. Oferujemy także możliwość wirtualnego przymierzenia okularów, a także pełną pomoc przy doborze okularów zarówno przez social media, maile czy telefony.

Ile par okularów do tej pory udało Wam się sprzedać?

Będziemy się dzielić tą informacją kiedy milion klientów będzie chodzić w naszych okularach 🙂 Wierzymy, że to już niedługo.

Co jest najtrudniejszego w przekonaniu klientów do Waszych produktów?

Kiedy byliśmy jeszcze raczkującym startupem to musieliśmy zdobyć zaufanie klientów, którzy bali się, że za cenę 350zł nie otrzymają oczekiwanej jakości. Obecnie kładziemy nacisk na promowanie przymierzalni, sprawdzenia i wypróbowania naszych MUSCATów. Wtedy większość klientów przekonuje się o naszej wysokiej jakości i zaczyna nam ufać. Widzimy także jak duży wpływ mają liczne pozytywne opinie aktualnych klientów – buduje nam to wiarygodność i jest miarą naszego sukcesu.

Jakie elementy decydują o sukcesie na tym rynku? 

Zdecydowanie jakość produktu. Bez tego nawet najciekawsze rozwiązania nie mają szansy bytu. Drugim najważniejszym filarem jest obsługa klienta. Poświęcamy temu dużo uwagi i widzimy, że klienci bardzo sobie to chwalą. Nie bez wpływu jest także model dystrybucji.

Dziękuję za rozmowę

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.