Tamagotchi wraca. Zabawka z lat 90-tych podbije rynek?
Zabawka Tamagotchi wraca na rynek w nowej-starej wersji. Czy znany z połowy lat 90-tych elektroniczny zwierzak ponownie podbije rynki całego świata?
Cykl życia produktów jest nieubłagany, ale są towary, które kilkukrotnie przeżywają swoją drugą młodość. Do nich zaliczyć można zabawkę Tamagotchi, która czasy swojej największej świetności przeżywała w połowie lat 90-tych. Wraz z 20 rocznicą pojawienia się na rynku elektronicznego zwierzaka firma Bandai zaprezentowała odnowioną wersję zabawki.
Co ciekawe po wcześniejszych eksperymentach z kolorowymi wyświetlaczami i designem nowe Tamagochi wraca do korzeni. Ekran jest czarno-biały(nie zabrakło pikseli), a zabawka ma te same funkcje co jej pierwsza wersja sprzed 20 lat. Dziecko może wirtualnego pupila karmić, kąpać, usypiać czy po nim sprzątać. Jedyną zmianą jest rozmiar. Charakterystyczne jajko z wyświetlaczem jest o połowę większe. Produkt dostępny jest na japońskim Amazonie w cenie 2000 jenów, czyli około 18 dolarów.
Elektroniczny zwierzak Tamagotchi po raz pierwszy pojawił się w sprzedaży w listopadzie 1996 roku. Debiut miał miejsce na rynku japońskim, ale już w maju 1997 roku zabawka dostępna była w sklepach na całym świecie. Zaprojektowany przez Aki Maitę produkt został sprzedany w milionach sztuk. Właścicielem praw do zabawki jest firma Bandai, która walczy z pojawiającymi się licznymi producentami podróbek.
Grzegorz Marynowicz
MamBiznes.pl
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Aktywa i pasywa – czym są i jakie mają znaczenie w biznesie?
-
Kwestionariusz osobowy pracownika 2024 – jak wypełnić go prawidłowo?
-
Hejt w biznesie. Ekspertka radzi jak dbać o reputację w sieci oraz jak walczyć z fałszywymi treściami
-
Odstąpienie od umowy – jak to zrobić skutecznie? Sprawdzamy jakie są prawa konsumenta