MamBiznes.pl

Urny pogrzebowe pomysłem na biznes roku

Pobieranie danych ...

Piotr Adamik i Wojciech Szwarc wygrali tegoroczną edycję Konkursu na Biznesplany. Firma pomysłodawców zajmuje się produkcją unikatowych urn pogrzebowych. 

Młodzi przedsiębiorcy wytwarzają swoje produkty z litego drewna oraz artystycznego szkła. – Dzięki temu każda urna jest unikatowa, a jednocześnie dostępna w przystępnych cenach – mówią założyciele firmy. – Urny wykonywane są z dbałością o najdrobniejszy detal przy wykorzystaniu wysokiej klasy materiałów – zapewniają.

W ramach inicjatywy organizowanej przez Fundację BRE Banku oraz Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości napłynęło ponad 900 zgłoszeń, z których Kapituła wytypowała 10 najlepszych biznesplanów. Nominowane projekty zostały przedstawione na żywo przez ich pomysłodawców Podczas finałowych prezentacji najlepiej zdaniem jury zaprezentowali się założyciele firmy Funea, którzy otrzymali 10 tys. zł oraz tytuł „Pomysł na Biznes Roku 2011”. Firmie przyznano także nagrodę publiczności w postaci pakietu szkoleń z zakresu zarządzania o wartości 3 tys. złotych.

foto: produkty firmy Funea, źródło: funea.pl

Drugie miejsce w konkursie przyznano Łukaszowi Berezie za pomysł społecznościowej gry miejskiej – Cell Game. Ostatnie miejsce na podium przypadło Ewie Wielogórskiej, która przedstawiła projekt Cosmetea. Laureatka chce stworzyć platformę internetową porównującą ceny kosmetyków. Na stronie będzie można wyszukać i porównać produkt a także zasięgnąć porady dermatologicznej.

To już VIII edycja Konkursu na Biznesplany organizowanego przez Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości. Zwycięzcą ubiegłorocznej edycji konkursu został Szymon Piłat, twórca firmy Avidata. Przedsiębiorstwo zajmuje się odzyskiwaniem danych z urządzeń mobilnych oraz zagadnieniami bezpieczeństwa danych zawartych na telefonach komórkowych. – Pomysł zrodził się w czasie pierwszej edycji Letnich Praktyk Badawczych prowadzonych w Polskiej Akademii Nauk. Jednym z projektów były badania nad odzyskiwaniem danych z dysków twardych. Zaskakujące wynika badań zostały szeroko opisane w prasie i zaprezentowane na konferencjach. Duże zainteresowanie mediów i świata biznesu tematem odzyskiwania danych zrodziło pomysł na komercjalizację pozyskanej wiedzy poprzez utworzenie firmy – opowiada portalowi MamBiznes.pl Szymon Piłat.

Zwycięzcą pierwszego konkursu został Wojciech Erdmann, założyciel firmy Vivento Infobrokers. Rok później tytuł „Pomysł na Biznes Roku 2011” przypadł Wojciechowi Syrockiemu, który prowadzi szkolenia z robotyki dla najmłodszych. Wśród laureatów poprzednich edycji znalazły się takie pomysły jak: serwis Obiezyswiat.org, sonda ultradźwiękowa dla osób niewidomych,  agencja artystyczna oraz analiza fal mózgowych.

Grzegorz Marynowicz

Bankier.pl 

Pobieranie danych ...