Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Pomysł Polaków na hodowlę roślin bez użycia gleby podbija Kickstarter

Polacy wpadli na pomysł stworzenia doniczki, w której można hodować rośliny bez użycia gleby. Dzięki temu zawsze można mieć obok siebie dowolne świeże warzywa. Ich pomysł podbija globalną kampanię na Kickstarterze. W ciągu zaledwie kilku dni zebrali blisko 50 tys. USD, co stanowi 110 proc. założonej kwoty.

Fot. Verdeat

Polskie pomysły coraz częściej podbijają globalne zbiórki crowdfundingowe. Teraz przyszedł czas na kolejną, a dokładnie na Verdeat. Na pomysł stworzenia innowacyjnej donicy, która nie wykorzystuje gleby wpadł Robert Paluch. – Pomysł lub proces, który doprowadził do stworzenia Verdeat wziął się z potrzeby zmiany w skali globalnej poprzez działania lokalne lub nawet domowe.  Bez zagłębiania się w szczegóły, Verdeat jest dobrym początkiem dbania o klimat i o przyszłość zdrowszego podejścia do pożywienia.  Dodatkowo niezmiennie od kilku lat doświadczamy problemy z weryfikacją jakości zdrowej żywności (niepryskanej, bio czy eco). Dodatkowo CEO Robert Paluch przeszedł na weganizm 3 lata temu i chciał uprawiać ekologicznie warzywa we własnym domu. Dzięki Verdeat każdy dokładnie zna źródło produktów, które ma na talerzu – wyjaśnia członek zespołu Verdeat.

Do hodowli roślin nie jest wykorzystywana gleba, jednak pomimo tego rozwijają się prawidłowo. Jak to możliwe? Rośliny otrzymują optymalną dawkę wody i składników odżywczych, które to przy pomocy specjalnych lamp LED (emitujących spektrum podobne do światła słonecznego) umożliwiają im 40% szybszy wzrost w porównaniu z regularną uprawą w glebie. Wzrost jest możliwy 365 dni w roku bez względu na warunki pogodowe. Ciekawostką jest, że sterowanie odbywa się za pomocą aplikacji, która umożliwia ustawianie odpowiednich parametrów systemu.

Zalet ze stosowania jest bardzo dużo. Jak wskazuje pomysłodawca wśród nich można wymienić: szybszy wzrost w porównaniu z regularną uprawą w glebie, Rośliny uprawne, które są większe, zdrowsze i świeższe niż w twoim sklepie spożywczym, przyjazne dla środowiska oraz promuje ideę zero waste.

Polski pomysł podbija świat

Jeszcze kilka lat temu o crowdfundingu nie słyszał praktycznie nikt w Polsce. Dziś jest zupełnie odwrotnie, stając się alternatywną formą finansowania innowacyjnych pomysłów. – Crowdfunding to dobry sposób na zapoznanie się z rynkiem i klientem. Daje czas na zebranie opinii, kiedy praca nad urządzeniem jest w toku i pozwala na wprowadzenie ulepszeń, jeżeli tego wymaga klient/urządzenie/sytuacja. Dla większości to sposób na sfinansowanie projektu, dla nas to czas pozwalający na promocję jeszcze przed oficjalnym wejściem na rynek i możliwość trafniejszego targetowania przyszłego klienta i jego potrzeb – mówią założyciele Verdeat. Zresztą to właśnie oni przekonali się jak bardzo może być skuteczna ta metoda pozyskania kapitału, bowiem prowadzą kampanię na platformie Kickstarter. W ciągu zaledwie kilku dni zebrali blisko 50 tys. USD.

– Odzew na Verdeat jest bardzo pozytywny i dociera do nas z całego świata. Większość komentarzy pojawia się z Ameryki Północnej i Unii Europejskiej – mówi Robert Paluch. – Nasz plan to zasięg globalny. Z badań rynku i głosów, jakie do nas dotarły, coraz większa liczba ludzi na całym świecie rozumie potrzebę zmiany w myśleniu o żywieniu. Mają oni świadomość jak negatywny wpływ na nas, środowisko i przyszłość może mieć obecna sytuacja związana z masową produkcją żywności. Nasz główny rynek na ten moment to obszary gdzie wiedza czy chęć wprowadzania tych zmian jest największa oraz gdzie klient jest świadomy i zdecydowany te zmiany wprowadzać. Na ten moment to Ameryka Północna, kraje Europy Zachodniej i Skandynawia. Dodatkowo logistycznie to łatwiejszy rynek, niż Azja czy Ameryka Południowa, do których również mamy zamiar dotrzeć – dodaje.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
żółwik 4 paź 2019 (23:10)

Chińczycy lubią to. Do dostania na aliexpress za dwa mniesiące.