Rosyjski pomysł na wyświetlane reklamy na niebie
StartRocket to rosyjski start-up, który zamierza odmienić rynek reklamy, wykorzystując nieużywaną dotychczas przestrzeń. To właśnie na niebie zamierza wyświetlać własne reklamy.

Fot. Screen Vimeo
Już w 2021 roku nad miastami mogą pojawić się reklamy, które będą wyświetlane na niebie. Orbital Display jest systemem przygotowywanym przez rosyjski start-up StartRocket. Twórcy zamierzają wyświetlać w przestrzeni loga lub hasła reklamowe konkretnych firm. Taka forma promocji będzie widoczna przez ok. 6 min na nocnym niebie,.
Podstawą innowacyjnego sytemu reklamowego będą małe satelity, zwane cubesats. Mają one zostać umieszczane na wysokości w przedziale 400-500 km nad Ziemią. To właśnie one będą wypuszczały wiązkę światła, dzięki czemu tworzony przez nie obraz, będzie widoczny z powierzchni Ziemi.
Póki co pomysłodawcy nie zdradzają jak duży jest koszt stworzenia takiego systemu, ani także potencjalnej ceny takiego banneru.
Pomysł jest dopiero w fazie tworzenia prototypu, jednak już dziś Orbital Display może być niezgodny z prawem. Rosyjski pomysł może zmniejszyć poziom bezpieczeństwa ruchu lotniczego, gdyż reklamy mogłyby oślepiać pilotów samolotów.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Rynek start-upowy powoli zaczyna odczuwać spowolnienie
-
Finansowy zastrzyk dla początkujących start-upów od UE. W drugim kwartale ’23 ruszą pierwsze konkursy
-
Polska branża medtech rośnie w siłę. Rodzime start-upy zaczynają z sukcesami podbijać zagraniczne rynki
-
Startup Poland bada polskie startupy. Wypełnij ankietę