Rusza nowy akcelerator dla start-upów. Poszukiwani chętni

Ekspert ds. start-upowej kultury organizacji — Bartek Janowicz oraz „człowiek, który połączył dwa światy” – technologii i psychologii — Wojciech Ozimek uruchamiają akcelerator skierowany do firm z sektora Work&HR Tech. Power People, przy współpracy z tak znanymi markami jak Play, Philip Morris International, czy Nationale Nederlanden do końca października poszukuje start-upów, którym chce dać szansę na rozwój poprzez pilotażowe wdrożenie ich rozwiązań.

Dla kogo jest People Power?

3-miesięczny akcelerator dedykowany jest start-upom pracującym nad rozwiązaniami w zakresie HR oraz usprawnieniami sposobu pracy w organizacjach. Program łączy start-upy mające co najmniej prototyp rozwiązania i korporacje, które chcą zmienić swoje podejście do pracy i kwestii związanych z zarządzaniem ludźmi. Nad prawidłowym przebiegiem całego procesu będą czuwać doświadczeni mentorzy, którzy pomogą start-upom szybko zweryfikować potencjał biznesowy, a korporacjom — przygotować się do wdrożenia innowacji.

People Power składa się z serii tygodniowych sprintów. Każdy z nich rozpoczyna się od połączenia solidnej dawki wiedzy, inspiracji i planowania działań, a kończy na rzetelnym podsumowaniu. Organizatorzy akceleratora wymagają aktywnego udziału w cyklicznych wydarzeniach programu (około 2 dni w tygodniu) oraz niskiego wkładu własnego, który świadczy o poważnym zaangażowaniu start-upu. 3-miesięczny program startuje w grudniu, a już od stycznia planowane są pilotażowe wdrożenia rozwiązań. Demo Day podsumowujący postępy start-upów odbędzie się na początku marca.

Korzyści dla start-upów

Start-upy mają dostęp do szybkiej ścieżki sukcesu — praca nad ich rozwiązaniami, rozwojem i współpracą z zaproszonymi korporacjami odbywa się od razu po przystąpieniu do programu. Weryfikacją użyteczności danego produktu są konkrety — finanse, czyli sprzedaż i wdrożenie dla pierwszego klienta. People Power pomaga zredukować ryzyko biznesowe w zamian za udział w przyszłym sukcesie, będzie więc inspirować do jak najszybszego zderzenia produktu z rynkiem (tzw. product-market fit). Dlatego ogromny nacisk położony jest na intensywną pracę z mentorami — uznanymi ekspertami i założycielami firm.

Potrzeby i wymagania korporacji vs start-upy

Potrzeby korporacji zostały wyłonione podczas warsztatów przeprowadzonych wspólnie z ekspertami z Play, Philip Morris International i Nationale Nederlanden. Celem start-upów będzie odpowiedź na te wymagania w możliwie najbardziej efektywny sposób, a celem akceleratora jest połączenie klienta z potencjalnym dostawcą, czyli znalezienie dobrych rozwiązań dla przedstawionych problemów.

Istotnym elementem programu akceleracji będzie przygotowanie start-upów do rzeczywistego uruchomienia swojego pomysłu w środowisku korporacji. Mentorzy mają pomóc młodym firmom w odpowiedzi na wymagania korporacji związane z bezpieczeństwem, aspektami prawnymi oraz technicznymi.

Twórcy People Power

Za potencjałem Power People stoi dwóch ekspertów — ukierunkowany na „ustart-upowianie korporacji” i zmianę podejścia do zarządzania potencjałem ludzi Bartek Janowicz (CEO Proinnovate) oraz informatyk z „hoplem na punkcie psychologii” Wojciech Ozimek (CEO One2tribe). Bartek jest szefem programów akceleracji Industry oraz mentorem start-upów w innych programach. Wspiera korporacje w rozwoju innowatorów oraz wdrażaniu startupowego podejścia do pracy.

Wojtek Ozimek cztery lata temu z firmy produkującej gry stworzył przedsiębiorstwo, zajmujące się podnoszeniem motywacji pracowników dzięki technologii i psychologii behawioralnej. Z systemu firmy One2tribe dziennie korzysta ponad pięćdziesiąt tysięcy osób na całym świecie.

Połączenie doświadczenia dwóch ekspertów ze wsparciem mentorów i uznanych korporacji może okazać się przepustką do rozwoju biznesu dla obiecujących start-upów. Zgłoszenia do programu można dokonać na stronie www.peoplepower.pl.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

materiały prasowe

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*