Scale Up by Polska Przedsiębiorcza, czyli poszukiwania innowacyjnych startupów

Wychodząc naprzeciw nowym wyzywaniom w kształtowaniu rynku innowacyjnych rozwiązań dla dużych i średnich firm, Polska Przedsiębiorcza i polscy  przedsiębiorcy z czterech różnych branż uruchamiają unikalny programu współpracy ze startupami. Program ten polegać będzie na poszukiwaniu startupów, których innowacyjne pomysły pomogą wpłynąć na zmianę branży spożywczej, fintech, IIoT/AR (Przemysłowy Internet Rzeczy/Rzeczywistość Rozszerzona) oraz logistyki.

Fot. FORUM/ Robert Neumann

W zamierzeniu Polski Przedsiębiorczej oraz Odbiorców Technologii nowe rozwiązania wyszukania wsparte podczas projektu mają przyczynić się do podniesienia konkurencyjności i innowacyjności tychże przedsiębiorstw. Celem programu są zatem wdrożenia innowacji przemysłowych rozwijanych przez młode firmy w dużych, prestiżowych korporacjach, by przyspieszyć rozwój startupu i ułatwić mu zwiększenie skali działania. Program realizowany jest w ścisłej współpracy z wiodącymi polskimi przedsiębiorstwami, które są odbiorcami nowych technologii.

Organizatorzy podkreślają szczególną wyjątkowość programu Scale Up by Polska Przedsiębiorcza (nazwa oficjalna: Program akceleracji i komercjalizacji rozwiązań startupów przy udziale Odbiorców Technologii). Jego idea polega na stworzeniu warunków do przyspieszonego rozwoju startupów, które poprzez posiadane rozwiązania potrafią zaoferować nową jakość zarządzania i produkcji w firmach z branży spożywczej lub dostarczą nowe rozwiązania z zakresu fintech lub IoT/AR.  Właśnie startuje pierwszy scouting do projektu, po którym na przełomie maja i czerwca nastąpi pierwsza runda akceleracyjna.

Zgłoszenia są przyjmowane do 30 kwietnia. Panel ekspertów wyłoni najlepiej rokujące startupy, które kolejno otrzymają wysokiej jakości zindywidualizowany pakiet usług doradczych/mentoringowych oraz uzyskają grant w wysokości do 200 tyś zł w modelu equity free. Po zakończeniu akceleracji startupy zostaną objęte etapem postakceleracji zakładającej wdrożenie rozwiązania startupu w środowisku Odbiorcy Technologii.

To co znacząco odróżnia ten program od pozostałych nowych Scaleupów to fakt, iż Polsce Przedsiębiorczej udało się przekonać do współpracy kilkoro największych graczy rynku spożywczego w Polsce (Cukiernie i Piekarnie Putka, Olewnik BIS, ZM Wierzejki, Grupa Maspex) oraz Bank Spółdzielczy w Toruniu i Laude Smart Intermodal SA – lidera w z zakresie logistyki. Co czyni dodatkowo wyjątkowym ten program to to, że większość tych firm to firmy polskie o strukturze rodzinnej, dzięki czemu proces decyzyjny jest skrócony do minimum,  co bezpośrednio przełoży się na dynamiczne wdrażanie innowacyjnych pomysłów startupów do firm.

Organizatorzy wskazują jeszcze kilka innych przewag tego projektu nad innymi. Po pierwsze, aby umożliwić stały napływ najciekawszych rozwiązań technologicznych do programu przewidziano zorganizowanie 6 rund naboru i wyłonienie ok. 40 startupów. Po drugie, odbiorcy technologii to liderzy w swoich branżach legitymujący się ogromnym potencjałem klientów oraz możliwościami skalowania implementowanego rozwiązania, zarówno w Polsce, jak i zagranicą. Po trzecie, program ma również na celu zapewnienie długotrwałego efektu współpracy pomiędzy Partnerami a startupami. Polska Przedsiębiorcza zaplanowała kontynuację współpracy po zakończeniu programu akceleracji
i po zakończeniu całego projektu. I po czwarte, dzięki nowatorskiemu charakterowi projektu, Odbiorcy Technologii rozbudują unikatowy know–how dotyczący współpracy ze startupami, a także będą efektywnie rozwijali współpracę między sobą.

Partnerami programu są liderzy na rynku wszelkich innowacji w obszarze spożywczym, fintech i IoT/AR. To dzięki ZM Wierzejki na polskim rynku zaistniały nowoczesne rozwiązania z monitorowania zdrowia żywca (ThermoEye), a dzięki Bankowi Spółdzielczemu w Toruniu wprowadzono dedykowany dla seniorów system wypłat z bankomatu za pomocą odcisku kciuka zamiast karty bankomatowej. Aktualnie polskie firmy głodne nowych pomysłów startupów chętnie przystępują do projektu
w roli przyszłych Odbiorców wypracowanych i doszlifowanych Technologii, gdyż widzą niepowtarzalną szansę na nawiązanie rozwojowych kontaktów i pozyskanie innowacyjnych technologii dopasowanych do ich osobistych potrzeb.

– Pamiętać należy, iż w przemyśle spożywczym najważniejszy jest finalny odbiorca, czyli klient. Wszystkie procesy w przetwórstwie tego typu muszą być podporządkowane potrzebom naszych klientów, najważniejsi są ludzie i ich zdrowie. ZM Wierzejki stawia na produkty zdrowe i wysublimowane w smaku, spełniające oczekiwania szerokiej gamy klientów. ZM Wierzejki proponuje innowacyjne produkty o wysokim poziomie zdrowotności i wartościach odżywczych. Przekonani jesteśmy, że dzięki programowi wprowadzimy na rynek cenne rozwiązania technologiczne zaspokajające potrzeby wszystkich osób, które przez codzienną styczność z branżą spożywczą będą doceniać wysoką jakość naszych produktów. Chcemy współpracować z osobami dysponującymi ciekawymi wymykającymi się standardom pomysłami oraz z takimi, które podadzą pomysły na poprawienie rozwiązań już funkcjonujących – mówi Adam Zdanowski, wspólnik ZM Wierzejki.

To wyjątkowy i pionierski na skalę całej Polski program adresowany do startupów. Uważam, że fakt,iż Odbiorcy Technologii decydując się na współpracę z Polska Przedsiębiorczą w poszukiwaniach innowacji dają sygnał, iż uważnie obserwuje możliwości i potencjał rodzimych startupów. Jednocześnie cieszę się ogromnie, że to właśnie Polska Przedsiębiorcza stała się liderem współpracy z Odbiorcami Technologii w tych poszukiwaniach. Wierzę, iż zrekrutowane przez nas startupy udowodnią jak ich ciekawe rozwiązania mogą przyczynić się do rozwoju polskiego rynku spożywczego, fintech, IoT/AR oraz logistycznego, a program jako taki stanowi ważny krok w edukacji spółek w implementacji najnowszych technologii przy zaangażowaniu startupów. – mówi Jacek Aleksandrowicz, CEO Polska Przedsiębiorcza.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*