Skarbówka przekazała 60 mln zł barom mlecznym i przedsiębiorcom
W 2018 roku skarbówka udzieliła pomocy publicznej w wysokości ok. 60 mln zł. Co trzecia złotówka została przekazana barom mlecznym, natomiast pozostała kwota trafiła do przedsiębiorców w trudnej sytuacji – poinformował Dziennik Gazeta Prawna.

Fot. FORUM/ Lukasz Dejnarowicz
W ubiegłym roku, jak wynika z danych izb administracji skarbowej pomoc publiczna przedsiębiorcom była udzielana blisko 115 razy, a jej wartość wyniosła 38,6 mln zł. Oznacza to, że statystycznie na jedną firmę przypadło 335,65 tys. zł wsparcia. Największa pomoc trafiła do firm z województw (ponad 9 mln zł) oraz łódzkiego (6,6 mln zł). Najmniejszą kwotę otrzymał natomiast podmiot funkcjonujący w woj. Warmińsko-mazurskim (ok. 317 tys. zł).
Warto zauważyć, że aby otrzymać takie wsparcie, trzeba to uzasadnić ważnym interesem podatnika lub interesem publicznym. W takich przypadkach urząd może:
- odroczyć termin płatności podatku lub rozłożyć zapłatę podatku na raty,
- odroczyć lub rozłożyć na raty zapłatę zaległości podatkowej (wraz z odsetkami za zwłokę) lub same odsetki;
- umorzyć w całości lub w części zaległości podatkowe, odsetki za zwłokę lub opłatę prolongacyjną.
21 mln dla barów mlecznych
Pomoc publiczna została udzielona także barom mlecznym, czyli przedsiębiorcom prowadzącym ogólnodostępne zakłady masowego żywienia, sprzedających całodzienne posiłki mleczno-nabiałowo-jarskie. W 2018 roku skarbówka przekazała 713 barom kwotę 21,3 mln zł. Najwięcej takich placówek otrzymało wsparcie w województwie dolnośląskim (285) na łączną kwotę 3,7 mln zł. Jednak najwięcej pieniędzy pozyskały bary z województwa mazowieckiego, gdzie kwotę 4,7 mln zł rozdysponowano pośród 197 podmiotów.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
-
Prowadzenie własnego biznesu jest wyzwaniem. Często jest się wyrzucanym ze strefy komfortu – rozmowa z Aliną Sztoch, CEO i Co-founderką marki Kubota
-
Trudny czas dla prowadzenia biznesu. Coraz więcej przedsiębiorców zamyka bądź zawiesza działalność gospodarczą
-
5 lekcji biznesu z serialu „Sukcesja”. Jak prowadzić firmę do sukcesu