Sprzedają tysiące pudełek na całą Europę. Packhelp 1,5 roku po starcie

Od startu naszego biznesu wysłaliśmy setki tysięcy opakowań. Na liście klientów mamy takie marki jak: Reebok, L’Oreal, Wrangler, Uber, NIVEA czy EA Games. W sumie udało nam się pozyskać 3500 klientów z 29 krajów – mówi Konrad Kwiatkowski, współtwórca Packhelp. Wspólnie z kolegami rozwija platformę umożliwiającą samodzielne projektowanie i zamawianie personalizowanych opakowań z nadrukiem. Nam opowiada, jak wygląda ich biznes po 1,5 roku od startu.

Zespół Zapakuj.to

Grzegorz Marynowicz: Minęło trochę czasu od naszej ostatniej rozmowy.  W kwietniu ubiegłego roku pozyskaliście 1,5 mln zł od inwestora? Wszystkie pieniądze już wydane? 

Konrad Kwiatkowski, Co-Founder Packhelp: Pieniądze zebrane w trakcie rundy seed miały swój podstawowy cel, jakim było uruchomienie sprzedaży za granicą. W okresie od kwietnia 2017 do dziś wydarzyło się naprawdę sporo. Stworzyliśmy brand Packhelp – odpowiednik zapakuj.to na rynki zagraniczne, uruchomiliśmy serwis w 6 nowych językach – angielskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim, włoskim i czeskim. Z powodzeniem prowadzimy sprzedaż oraz marketing na wszystkich rynkach UE. Poszerzyliśmy także swoją ofertę o nowe rodzaje opakowań, zrobiliśmy spory redesign serwisu no i urośliśmy. Obecnie w zapakuj.to mamy ponad 20 osobowy super zespół osób do zadań specjalnych! To był dobry rok, z którego wycisnęliśmy naprawdę dużo!

Jak idzie rozbudowa sprzedaży w poszczególnych krajach. Na czym to w ogóle polega? Szukacie osób od sprzedaży w poszczególnych krajach, stawiacie platformy w danym języku, szukacie w danym kraju firm produkujących opakowania czy cała produkcja odbywa się w Polsce? Jak to wygląda od kuchni?

Proces internacjonalizacji realizujemy kilkuetapowo, w pierwszej kolejności chcieliśmy wyróżnić najważniejsze z naszej perspektywy rynki, uruchomić zlokalizowane wersje serwisu oraz zatrudnić zespół do obsługi poszczególnych rynków w lokalnych językach. Obserwujemy mocno trendy, uczymy się tych rynków bo samo przetłumaczenie strony nie wystarcza. Europa pomimo otwartych granic i swobodnego przenikania się kultur pozostaje na swój sposób zróżnicowana, co wpływa także, że proces podejmowania decyzji zakupowych jest np. w UK i Niemczech inny.

Prowadzisz start-up i chcesz o nim opowiedzieć? Napisz na kontakt@mambiznes.pl. Opiszemy Twoją historię!

W kolejnych miesiącach będziemy realizować kolejne etapy internacjonalizacji, ale to temat na inną rozmowę. Co do produkcji to tak, wszystkie pudełka zapakuj.to produkowane są w Polsce.

Pochwalcie się proszę jakimiś liczbami? Czy inwestycje przynoszą oczekiwane rezultaty?

Ze względu na trwający obecnie proces inwestycyjny wolałbym nie mówić o kwestiach finansowych, ale możemy powiedzieć, że inwestycja seedowa przyniosła oczekiwane rezultaty. Mamy obecnie ponad 3500 klientów pochodzących z 29 krajów, którzy regularnie do nas wracają z kolejnymi zamówieniami.

W ilu krajach obecnie można zamówić pudełko za pośrednictwem PackHelp?

Mamy darmową wysyłkę do wszystkich krajów UE, ale sprzedajemy także do państw spoza wspólnoty.

Ile pudełek wysłaliście do klientów od momentu startu platformy? Czy możecie się pochwalić obsługą jakiś znanych marek?

Setki tysięcy, w tym zamawiało od nas sporo znanych marek. Realizowaliśmy zamówienia m.in. dla Reeboka, cdp.pl, L’Oreal, Wranglera, Ubera, NIVEA, EA Games czy Happy Socks.

1,5 mln zł to wbrew pozorom nie jest duża kwota? Czy szukacie kolejnej rundy inwestycyjnej do dalszego skalowania biznesu?

To wszystko zależy od celu rundy, 1,5 mln zł to może być zarówno dużo, jak i nie dużo. A już najważniejsze, jak efektywnie te pieniądze są pożytkowane. Tak, obecnie jesteśmy w procesie inwestycyjnym na kolejną rundę finansowania. Mamy ambitne plany na najbliższe lata.

Jakie macie plany na najbliższy czas? Jakieś nowości, funkcjonalności itp?

Cały czas rozwijamy nasz produkt, zarówno rozumiany jako oferta, ale także jako kreator – narzędzie do projektowania opakowań. W kwestii oferty wprowadziliśmy ostatnio darmową wysyłkę. W najbliższym czasie dodamy także możliwość personalizacji nowych kategorii opakowań – foliopaków, toreb, kopert i taśm klejących. Uruchamiamy także całkowicie nową usługę w ramach której będziemy mogli realizować zupełnie niestandardowe zapotrzebowania na opakowania.

Z drugiej strony cały czas rozwijamy nasz kreator, co chwile dodajemy nowe funkcjonalności ułatwiające projektowanie i zamawianie opakowań. W 2018 roku na pewno będziemy mocno skupiali się na rozwijaniu aplikacji, tak aby zamawianie własnych opakowań było jeszcze łatwiejsze.

Ponadto w końcówce 2017 roku uruchomiliśmy usługę Packhelp Platform, która ma już za sobą pilotażowe wdrożenia. W skrócie, chodzi o udostępnienie naszego kreatora w formie White-label, tak aby firmy z branży około e-commerce mogły sprzedawać za jego pośrednictwem nasze pudełka. Jednym z takich partnerów został szwedzka firma sprzedająca opakowania bez zadruku, która za pomocą naszego kreatora chce rozszerzyć swój biznes o sprzedaż personalizowanych opakowań. Z perspektywy partnera jest to super wygodne, wdraża nasz kreator dodając do niego swój branding i zaczyna sprzedawać opakowania od zaraz. My bierzemy na siebie całą produkcję, customer service i wysyłkę. W najbliższym czasie czeka nas także wdrożenie bardzo dużego partnera w Polsce, ale nie uprzedzajmy faktów. 😃

Czy z perspektywy już 1,5 roku działalności coś zrobilibyście inaczej? Jakie macie rady dla Polaków planujących ekspansję poza Polskę?

Na pewno nie popełniliśmy strategicznych błędów, a na tych mniejszych staramy się uczyć i z każdego wyciągamy wnioski. Rad znalazłoby się mnóstwo, często opowiadamy o tym na różnego rodzaju konferencjach, na które serdecznie zapraszam. Z mojej perspektywy najważniejszą radą jest dokładny research. Pamiętajcie, że każdy zagraniczny rynek jest inny i do każdego rynku trzeba podejść w inny sposób. Bardzo ważnym aspektem jest także właściwa analiza rynków, może okazać się tak, że ten wydający się na pierwszy rzut oka bardzo atrakcyjnym, wcale taki nie jest. Albo solidne zagnieżdżenie się na nim może wymagać tak dużych nakładów, że łatwiej będzie zadomowić się na trzech innych rynkach. Przed nami z pewnością jeszcze sporo obserwacji, dlatego chętnie wrócę do tej rozmowy za jakiś czas. Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Rozmawiał
Grzegorz Marynowicz
MamBiznes.pl

Komentarze

Dan

19 lutego 2018 Odpowiedz

Wszystko super, ale co w tym takiego innowacyjnego ?

cluksenZ

16 kwietnia 2018 Odpowiedz

Rzeczywiście są potrzebne takie firmy, bez dwóch zdań. Ja korzystam z pomocy profix3d.pl i mogę ich właśnie w tym obszarze zarekomendować. Przygotowują na zamówienienie spersonalizowane, fajne, praktyczne opakowania. Jest dobra jakość, dopracowanie, dużo dobrego designu. O takie rozwiązania chodzi

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*