Start-up Saly pozyskał 3 mln zł od Dawida Zielińskiego
Saly S.A., dostawca oprogramowania oraz właściciel platformy dla e-commerce B2B, pozyskał 3 mln zł od Dawida Zielińskiego, znanego polskiego przedsiębiorcy oraz Prezesa i współzałożyciela Columbus Energy S.A. Środki zostaną przeznaczone na dalszą rozbudowę produktu i zwiększenie sprzedaży.
Saly jest dostawcą oprogramowania dla e-commerce, które wspiera digitalizację procesów sprzedaży i obsługi klientów na rynku B2B. To nowoczesne oprogramowanie klasy enterprise, dostępne w chmurze w modelu SaaS, pozwala na wysoki poziom integracji z systemami klasy ERP czy WMS. Dla użytkowników końcowych Saly jest intuicyjnym narzędziem do składania zamówień online, a dla użytkowników administracyjnych (handlowców) narzędziem analitycznym. Dzięki rozbudowanemu modułowi Business Intelligence, dostarcza szczegółowych danych i predykcji odnośnie zachowań sprzedażowych klientów.
Inwestycja, w wysokości 3 mln zł, odbyła się przez spółkę Gemstone S.A., w całości zarządzaną przez Dawida Zielińskiego, Prezesa Columbus Energy S.A. Tym samym Dawid Zieliński objął 36,6% udziałów w spółce Saly S.A. Środki z inwestycji zostaną przeznaczone głównie na rozwój sprzedaży oraz produktu. Planowane jest bardzo dynamiczne zwiększenie zatrudnienia – tak, aby jeszcze szybciej rozwijać nie tylko sam produkt, ale też wsparcie i obsługę klientów.
– Zdecydowałem się doinwestować firmę Saly S.A., bo widzę w niej wielki potencjał. Jako że sam prowadziłem kilka start-upów, z których ostatni, czyli Columbus, przerodził się w największą firmę na polskim rynku fotowoltaicznym, wiem jak ważne jest dokapitalizowanie firmy w odpowiednim momencie. Czuję, że w takim momencie jest właśnie Saly, czyli dostawca nowoczesnych rozwiązań e-commercowych dla biznesu, który dzięki małemu zastrzykowi finansowemu może odpowiednio ukierunkować swój dalszy rozwój – komentuje Dawid Zieliński.
Współpraca z Dawidem Zielińskim to pierwsza zewnętrzna inwestycja kapitałowa Saly S.A. Przez ostatnie 2 lata firma samodzielnie inwestowała w budowę i rozwój oprogramowania, pozyskując dużych klientów: m.in. polski ecommerce z elektroniką użytkową – Morele.net, francuskiego producenta rozwiązań smart home – Somfy, dostawcę oprogramowania i ładowarek do samochodów elektrycznych – Nexity czy czołowego producenta ochrony urządzeń mobilnych w Polsce – 3mk Protection.
– Oprócz tak oczywistych trendów jak globalizacja i cyfryzacja, niebagatelną rolę odgrywają obecni decydenci procesów zakupowych B2B. Nasze pokolenie, zwane potocznie Millenialsami, odpowiada już za ponad 73% wszystkich decyzji. Jesteśmy przyzwyczajeni do UX i customer experience, które znamy ze swoich codziennych e-zakupów i tego samego oczekujemy od systemów B2B, na których pracujemy – dodaje Anna Arak-Stachacz, Członek Rady Nadzorczej Saly S.A.
Rozwiązanie Saly tworzy dla firm nowy kanał sprzedaży online oraz zapewnia niezbędne dane i analizy w celu maksymalizacji efektywności procesu sprzedaży B2B.
Komentarze
Działalność nierejestrowana. Realna alternatywa dla działalności gospodarczej?
Prowadzenie działalności gospodarczej wiąże się z określonymi kosztami i obowiązkami. Zwłaszcza początkujący przedsiębiorcy…
Jak zarabiać na instagramie? Sposoby na zarabianie pieniędzy
Aktywność w mediach społecznościowych może być nie tylko hobby, ale również sposobem na…
Jak założyć sklep internetowy? Własny sklep internetowy krok po kroku
Założenie sklepu internetowego to wyjątkowo kusząca perspektywa dla wielu przedsiębiorców. Niskie koszty początkowe…
Jak założyć pasiekę? Własna pasieka krok po kroku
Prowadzenie hodowli pszczół to dla wielu osób znakomite hobby. Może jednak stać się…
Jak zarabiać na TikToku? Zobacz, jak robią to inni – na ich konta wpływają miliony
TikTok zdobywa olbrzymią popularność zwłaszcza wśród przedstawicieli najmłodszego pokolenia. To również jedno z…
Miliardy euro z EIC na rozwój wschodzących technologii
Europejska Rada ds. Innowacji (EIC – European Innovation Council) to flagowy projekt Komisji…