Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Stworzyli pistolet na wodę nowej generacji. Ich pomysł zebrał blisko 500 tys. dolarów

Dokładnie 25 min, tyle start-upowcy z Niemiec musieli czekać, aby zrealizować postawiony przez siebie cel na Kickstarterze. Ich pistolet na wodę podbił serca wielu osób z całego świata, uzyskując blisko 500 tys. USD wsparcia, a kampania ciągle trwa.

Na zdjęciu od lewej Marius Rudolf, Rike Brand oraz Sebastian Walter, założyciele start-upy Spyra

Sebastian Walter w 2015 roku wpadł na pomysł stworzenia współczesnego pistoletu na wodę. Do zespołu dołączyły jeszcze dwie osoby Rike Brand oraz Marius Rudolf tworząc tym samym start-up Spyra.

– Jako dziecko uwielbiałem bawić się pistoletami na wodę. Wystarczyło, aby wyszło Słońce i temperatura przekroczyła 15 ° C – mówi Sebastian Walter dla MamBiznes.pl. – Przez ostatnie 20 lat sprzęty elektroniczne bardzo ewoluowały i stały się znacznie bardziej dostępne. Wydawało mi się, że przez ten czas podobnie działo się z pistoletami na wodę. Jednak myliłem się. Światowy rynek pistoletów na wodę prawie się nie zmienił w ciągu ostatnich 20 lat. Nie mogłem w to uwierzyć: nie było rozwoju, a co gorsza – wszystkie pistolety wodne stały się tanim plastikowym zabawkami dodaje. Dlatego mężczyzna postanowił wziąć sprawy w swoje ręce.

Zbudować własny pistolet na wodę

Pomysłodawca na co dzień pracował dla BMW jako projektant. Wiedza i doświadczenie, które posiadał okazały się niezbędne przy realizacji tego pomysłu. – Wieczorem po powrocie z pracy siedziałem w moim małym mieszkaniu, próbując połączyć mechaniczne części ze starych pistoletów na wodę ze sprzętem elektronicznym własnego autorstwa – mówi Sebastian Walter. – Oczywiście, były pewne trudności. Nietrudno sobie wyobrazić, że pracując z wodą i ciśnieniem, niektóre pokoje mojego mieszkania musiały być całkowicie mokre. W pewnym momencie przez zakaz współlokatorów musiałem poszukać innego miejsca do pracy – dodaje.

Pomysł został urzeczywistniony w kwietniu 2016 roku Do zespołu dołączyli jeszcze Rike Brand oraz Marius Rudolf. To właśnie w tym momencie pomysłodawca postanowił zrezygnować z pracy. Jednak przed pomysłodawcą czekała jeszcze długa droga zanim pomysł zamienił się w biznes.

Tak powstał Spyra One. – Jest to pierwszy pistolet na wodę, który strzela z pojedynczych kul wodnych zamiast strumienia wody. Każda kula trafia w cele oddalone o 7,5 metra. Zbiornik mieści 25 pocisków wodnych, które są liczone na cyfrowym wyświetlaczu. Automatyczna, zintegrowana pompa napełnia i spręża pistolet, gdy jego przednia część zostanie zanurzona w wodzie – mówi Rike Brand, współzałożycielka start-upu.

Zanim jednak wystartowali z własną kampanią na Kickstarterze pozyskali już wcześniej dodatkowe środki na realizację pomysłu. Udało im się uzyskać wsparcie od niemieckiego rządu, ale również od aniołów biznesu.

25 minut

Tylko 25 minut wystarczyło, aby uszczęśliwić twórców. W ciągu tak krótkiego czasu zrealizowali swój cel na Kickstarterze, a już dziś na swoim koncie mają blisko 500 tys. USD, co stanowi ponad ośmiokrotnie więcej niż zakładali. – Mieliśmy nadzieję na sukces, ale nie mogliśmy tego oczekiwać. Po dwóch latach, wspaniale było zobaczyć pozytywną odpowiedź na naszą kampanię na Kickstarterze! – mówi Rike Brand, współzałożycielka start-upu. Po tym sukcesie monachijski start-up przygotowuje się do rozpoczęcia produkcji, a następnie do wysłania pistoletów na wodę do osób wspierających.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Bartłomiej Godziszewski

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.