Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

SumUp przejmuje Shoplo

SumUp, wg. Inc 5000 najbardziej dynamicznie rozwijająca się spółka w Europie, działająca na 31 światowych rynkach z ponad milionem użytkowników, z dniem 31 stycznia br. przejęła Shoplo – polską wielokanałową platformę e-commerce.

Fot. materiały prasowe

SumUp w Polsce działa od 2014 r. i od początku rozwija się w dynamicznym tempie, które uległo jeszcze większemu przyspieszaniu po zmianach w zakresie używania kart płatniczych i uruchomieniu inicjatyw rządowych, takich jak Fundusz Obrotu Bezgotówkowego. Brytyjska spółka w ostatnim czasie podjęła strategiczne decyzje o rozszerzeniu swojego portfolio, które w efekcie doprowadziły do zainteresowania się Shoplo – startupem, który pozwala w szybki sposób rozpocząć sprzedaż online. Platforma oferuje swoim użytkownikom wiele szablonów stron oraz prosty edytor drag&drop, dzięki któremu każdy w kilka minut może stworzyć własny sklep internetowy. Narzędzie oferuje przedsiębiorcom także dostęp do innych niezbędnych usług, aby prowadzić biznes online – m.in. logistycznych (wysyłka zagraniczna), finansowych (wystawianie faktur i dokonywanie płatności), marketingowych (czat, kupony rabatowe, kampanie e-mail), a także do sprzedaży wielokanałowej, która jest największym wyróżnikiem platformy na tle konkurencji. Shoplo umożliwia bowiem sprzedaż na wielu różnych platformach – np. eBay, Facebook czy Etsy – za pomocą jednego panelu zarządzania.

– Od samego początku strategia SumUp zakłada intensywny rozwój w kierunku pozostania wiodącą platformą dla małych przedsiębiorców na całym świecie. Każda nasza decyzja dotycząca poszerzenia oferty jest podejmowana z rozwagą i uwzględnieniem informacji, które otrzymujemy od ponad miliona naszych użytkowników. Ciągle  szukamy rozwiązań technologicznych wspomagających rozwój naszych klientów – od butików z odzieżą do kwiaciarni i kawiarenek. Wykorzystując technologię Shoplo, nasi przedsiębiorcy otrzymają łatwy dostęp do narzędzi umożliwiających tworzenie własnych sklepów internetowych i sprzedaży za pośrednictwem wielu kanałów przy pomocy zaledwie kilku kliknięć – mówi Maximilian Stella, VP New Ventures w SumUp.

Polska szybko staje się jedną z najbardziej aktywnych scen startupowych w Europie oraz inkubatorem dla przyszłościowych, innowacyjnych pomysłów w dziedzinie technologii internetowych, medycznych i finansowych. Akwizycja Shoplo stanowi potwierdzenie, że w Polsce powstają firmy, które cieszą się  dużym zainteresowaniem za granicą.

– Naszym głównym celem jest wspieranie sprzedawców na całym świecie – taką samą wizję ma SumUp. Połączenie naszych sił wyzwoli efekt skali, a co więcej – pozwoli szybciej i sprawniej wejść na nowe rynki. Dzięki współpracy możemy zapewnić sprzedawcom wsparcie na każdym etapie rozwoju ich biznesu i na każdej płaszczyźnie – zarówno online, jak i offline. W ten sposób przedsiębiorcy będą mogli skupić się na tym, co kochają i w czym są najlepsi – czyli na swoich produktach, sprzedawanych zarówno w sklepach online, jak i stacjonarnych – mówi Patryk Pawlikowski, CEO Shoplo.

Dla Shoplo fuzja z SumUp oznacza ogromne możliwości rozwoju, dostęp do nowych rynków i ponad miliona aktywnych sprzedawców, z którymi na co dzień pracuje SumUp. Firmy planują powiększyć zespół w Polsce i sprowadzić do swojego warszawskiego biura największe światowe talenty. Założyciele Shoplo, Patryk Pawlikowski i Grzegorz Lech, dołączyli do zespołu zarządzającego SumUp w charakterze odpowiednio VP e-commerce i VP Usług Online.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

materiały prasowe

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.