Szopi.pl przejęte przez włoską firmę
Polski start-up Szopi.pl, zajmujący się dostarczeniem zakupionych produktów ze sklepów stacjonarnych został nabyty przez włoską spółkę Supermercato24 – poinformował serwis TechCrunch.
W 2016 roku współzałożyciele Alior Banku – Zbigniew Płuciennik, Marek Noster, Irena Kaczor i Anna Pławecka powołali do życia markę Szopi.pl, w ramach spółki On Demand. Sposób działania ich pomysłu był bardzo prosty. Wystarczyło zrobić zakupy w wybranym sklepie za pośrednictwem ich strony, a kurier jeszcze tego samego dnia dostarczał zamówione produkty. O szybkim rozwoju tego biznesu mogą świadczyć, chociażby liczby. W pierwszym roku działalności Szopi.pl dostarczyło zakupy ponad 20 000 razy. Firma wypracowała w tym czasie 5 mln zł obrotu rocznie.
W 2017 roku twórcom nowego sposobu robienia zakupów udało się pozyskać wsparcie w wysokości 3 mln zł udzielone przez fundusz Impera Alfa. Teraz ich biznes został przejęty przez włoską spółkę Supermercato24, która sama stworzyła innowacyjny sposób robienia zakupów. Pozwalają oni zamawiać produkty z lokalnych sklepów, dostarczając je jeszcze tego samego dnia lub za dodatkową opłatą w ciągu godziny. Firma działa obecnie w 31 włoskich miastach, stając się liderem w dostarczaniu artykułów spożywczych na tamtejszym rynku.
Jak informuje serwis, szczegóły umowy nie są znane. Jednak przejęcie ma pozwolić włoskiej spółce w ekspansji międzynarodowej.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Własny biznes na kółkach, czyli franczyza Lodolandia & Kołacz Na Okrągło
-
Bafra Kebab to najczęściej wyszukiwany biznes franczyzowy. Sprawdzamy jak otworzyć własny punkt w zaufanym modelu
-
Rzuciła pracę w korporacji i otworzyła kreatywny biznes. Historia Wine&Paint, czyli malowanie przy winie
-
Jak zacząć zarabiać jako dostawca jedzenia? Sprawdzamy oferty znanych firm: Pyszne.pl, Bolt Food oraz Wolt