Cztery trendy, które zawładną e-commerce w 2018 roku
Koniec stycznia to koniec prognoz i trendów wysnuwanych na 2018 rok. Terencjusz powiedział: ile ludzi, tyle zdań. Którym z nich warto się bliżej przyjrzeć? Powtarzalność niektórych z nich pozwala twierdzić, że to one będą kluczem do sukcesu.
1. Mobile first
Czterdzieści procent zakupów internetowych dokonywanych jest za pomocą tabletów i smartfonów. Choć nadal klienci często jedynie rozpoczynają proces zakupowy z poziomu telefonu, przystosowanie sklepu do odbiorcy mobilnego zwiększa szanse na późniejsze dokończenie transakcji. Czasami niewielkie zmiany, ułatwiające znalezienie produktu, sprawnie wyłączające wyskakujące reklamy czy szybka płatność sprawiają, że klient nie porzuca koszyka.
2. Same day delivery
O tym, jak istotna jest dostawa dostosowana do potrzeb klientów, przekonał się DHL, który w mijającym roku wprowadził opcję dostawy wieczornej. Dostawa w dniu zamówienia to chwyt, który skutecznie przyciąga klientów i wyróżnia na tle konkurencji. Z drugiej strony szybkie wysyłki szkodzą środowisku i podwyższają koszty dostawy, a to jeden z najczęstszych powodów rezygnacji z zamówienia. Istnieje jednak szeroka grupa klientów, która jest w stanie zapłacić więcej, jeśli produkt zostanie do niej dostarczony błyskawicznie, dlatego usługi „same day delivery” będą stopniowo zyskiwały na popularności.
3. Video
Eksperci już od jakiegoś czasu ogłaszają każdy rok, rokiem wideo. I tym razem nie jest inaczej. Coraz więcej firm e-commerce zaczyna doceniać rolę materiałów wideo w budowaniu świadomości marki. YouTube jest drugą wyszukiwarką po Google, co daje duże pole do działania podmiotom z branży e-commerce. Poprzez wideo mogą one docierać z wartościowym contentem do nowych użytkowników. Tutoriale czy filmy instruktażowe, a nawet happy content daje szerokie możliwości, które na pewno będą wykorzystywane również w nadchodzącym okresie – ocenia Marcin Janczewski – CEO sklepu DrTusz.pl, laureata nagrody e-commerce za budowanie marki i wizerunku sklepu.
4. Technologia nieograniczona
Zyskujące na popularności w 2017 roku VR i AR wciąż są bardziej ciekawostką niż standardowym narzędziem sprzedaży. Rok 2018 pokaże, czy wirtualne zakupy w rozszerzonej rzeczywistości zyskają na popularności czy wręcz przeciwnie – odejdą w zapomnienie – dodaje Marcin Janczewski. Takie rozwiązania jak np. wirtualne przymierzenie ubrań w stałej ofercie sklepów internetowych, może ostatecznie rozprawić się z przewagą, jaką nad e-zakupami miały sklepy stacjonarne.
Przeczytaj także na MamBiznes.pl
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Aktywa i pasywa – czym są i jakie mają znaczenie w biznesie?
-
Kwestionariusz osobowy pracownika 2024 – jak wypełnić go prawidłowo?
-
Hejt w biznesie. Ekspertka radzi jak dbać o reputację w sieci oraz jak walczyć z fałszywymi treściami
-
Odstąpienie od umowy – jak to zrobić skutecznie? Sprawdzamy jakie są prawa konsumenta