Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Twoja firma ma innowacyjny produkt? Rusza konkurs z pulą 600 tys. zł do wygrania

Twórcy innowacyjnych produktów i nowatorskich technologii mogą już zgłaszać się do organizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości i Narodowe Centrum Badań i Rozwoju konkursu Polski Produkt Przyszłości. W XXIV edycji na przedsiębiorców, instytuty badawcze i naukowe oraz uczelnie czekają nagrody o łącznej wartości aż 600 tys. zł. Projekty można zgłaszać do 6 grudnia. Konkurs finansowany jest w ramach Funduszy Europejskich, z Programu Inteligentny Rozwój.

Fot. Shutterstock/ 13_Phunkod

W ramach konkursu Polski Produkt Przyszłości wybrane i nagrodzone zostaną najciekawsze, najbardziej innowacyjne i odpowiadające na potrzeby współczesnego świata rozwiązania, które mogą stać się wizytówką Polski i polskich innowatorów, a także stanowić potwierdzenie potencjału gospodarczego naszego kraju. Docenione zostaną rozwiązania, które oferują nowe funkcjonalności odpowiadające na potrzeby odbiorców, o dużym potencjale rynkowym oraz o pozytywnym wpływie na środowisko.

– Innowacyjna gospodarka odgrywa dzisiaj kluczową rolę  w umacnianiu konkurencyjności naszego kraju na arenie międzynarodowej i na rynkach światowych. Dzieje się tak dzięki kreatywności, pomysłowości polskich przedsiębiorców. Efekty ich pracy możemy zobaczyć, ocenić i docenić właśnie dzięki takim konkursom jak „Polski Produkt Przyszłości”. To znakomity przykład tego, jak wiele korzyści może przynieść polskiej gospodarce współpraca świata nauki i biznesu oraz jak dużo satysfakcji przynosi jego uczestnikom, laureatom i zwycięzcom – mówi Grzegorz Piechowiak, wiceminister rozwoju i technologii

– 24. edycja konkursu z pewnością zaskoczy nas kolejnymi innowacjami wyrobami i technologiami, które napawają dumą. Polacy myślą innowacyjnie i nie boją się rywalizacji na międzynarodowym poziomie. Współpraca sektora B+R i biznesu zdecydowanie opłaca się nam wszystkim i warto wspierać ją na każdym etapie – od pomysłu, po jego realizację – mówi Anna Ostrowska, rzecznik prasowy Ministra Edukacji i Nauki.

Wdrożenie innowacyjnego produktu to zwieńczenie długotrwałego i żmudnego procesu. Zwycięzcy konkursu wyznaczają trendy w swoich dziedzinach i ścieżki dla innych innowacyjnych pomysłów, a co ważne – promują przy tym polską myśl techniczną i technologiczną.

–  Jedną z największych zasług organizowanego od ponad dwudziestu lat konkursu jest wskazywanie polskim przedsiębiorcom i naukowcom ścieżek do osiągania wspólnych sukcesów. Dlatego po raz kolejny serdecznie zachęcam wszystkich innowatorów do nadsyłania zgłoszeń. To naprawdę niepowtarzalna okazja, aby znaleźć się w zaszczytnym gronie laureatów Polskiego Produktu Przyszłości, czyli osób które reprezentują najlepszą polską myśl technologiczną – mówi Wojciech Kamieniecki, dyrektor Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

– Po ponad 20 latach tytuł „Polski Produkt Przyszłości” niesie ze sobą prestiż. Wszystko za sprawą naprawdę wysokiego poziomu rywalizacji między uczestnikami. Każde ze zgłoszeń jest wyjątkowe i realnie wpływa na budowanie lepszej przyszłości nas wszystkich. Do tej pory zgłoszono aż 1200 projektów, które dotyczyły przeróżnych dziedzin – od medycyny po elektronikę. Ambicje, otwarta współpraca i wzajemne zaufanie są uniwersalną receptą na sukces – Mikołaj Różycki, p. o. prezesa PARP.

Kogo szukamy?

Szukamy oryginalnych i nowoczesnych rozwiązań, wyrobów i technologii, które z jednej strony będą ułatwiać nam codzienne funkcjonowanie, poprawić jakość życia, dbać o nasze zdrowie, ale też takich, które przyczyniają się do zmiany metod produkcji, zwiększają automatyzację procesów, wydajność produkcji czy przyczyniają się do ochrony środowiska.

Zgłaszany produkt powinien być innowacyjny, uczestnik zaś musi być właścicielem autorskich praw majątkowych do produktu.

Projekty zgłaszane do konkursu powinny być doprowadzone co najmniej do etapu prac wdrożeniowych (wymagany poziom gotowości technologicznej to co najmniej 6 TRL), albo wdrożone do produkcji maksymalnie 24 miesiące przed dniem złożenia wniosku konkursowego.

W konkursie mogą wziąć udział uczelnie, instytuty naukowe i badawcze oraz przedsiębiorcy prowadzący działalność na terenie Polski. Uczestnicy mogą do niego przystąpić indywidulanie bądź zgłosić projekt opracowany wspólnie przez instytucję i firmę.

Rywalizacja będzie odbywać się w trzech kategoriach:

  1. Produkt Przyszłości Instytucji Szkolnictwa Wyższego i Nauki,
  2. Produkt Przyszłości Przedsiębiorcy,
  3. Wspólny Produkt Przyszłości Instytucji Systemu Szkolnictwa Wyższego i Nauki oraz Przedsiębiorcy.

W każdej z kategorii przyznawana jest jedna nagroda główna oraz maksymalnie cztery wyróżnienia.

Nagrody dla laureatów

Na zwycięzców XIV edycji konkursu czeka aż 600 tys. zł. Zwycięzca w każdej z 3 kategorii otrzyma nagrodę finansową w wysokości 100 tys. zł. Uhonorowany zostanie też symboliczną statuetką i dyplomem. Każdy z wyróżnionych, których może być nawet dwunastu, otrzyma nagrodę w wysokości 25 tys. zł.

Przyznawane są także nagrody specjalne za produkt:

  • zgłoszony przez młodego przedsiębiorcę, funkcjonującego na rynku nie dłużej niż 3 lata,
  • z branży technologii informacyjnych i komunikacyjnych (ICT),
  • w obszarze ekoinnowacji lub w innych obszarach, które zostaną zidentyfikowane w trakcie oceny zgłoszonych produktów.

Dodatkowo instytucje reprezentowane w Kapitule Konkursu mogą przyznać własne nagrody.

Wszyscy laureaci konkursu otrzymują prawo do posługiwania się tytułem i znakiem Polski Produkt Przyszłości oraz wsparcie promocyjne, m.in. na stronie internetowej konkursu oraz jego organizatorów, w formie Katalogu prezentującego zwycięskie produkty, filmów, materiałów prasowych i innych materiałów informacyjnych związanych z konkursem.

Projekty do konkursu można zgłaszać do 6 grudnia br., do godz. 16:00.

Udział w konkursie jest bezpłatny.

Więcej informacji: www.parp.gov.pl/konkursppp

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.