Twórcy Naszej Klasy znaleźli inny pomysł na biznes. Postawili na gry mobilne i zarabiają miliony

Kiedyś w mieszkaniu studenckim rozwijali portal Nasza Klasa, dziś znaleźli kolejny pomysł, który z powodzeniem rozwijają bez fleszy i jupiterów. Pomysłodawcy najpopularniejszego niegdyś serwisu społecznościowego w Polsce postawili na gry mobilne w modelu free to play – donosi „Puls Biznesu”.

W grę „Fishing Clash” zagrało już 60 mln użytkowników

Wartość polskiego rynku gier na koniec 2016 r. była szacowana na ponad 1,85 mld zł. Według niektórych prognoz do 2019 r. powinna wzrosnąć o ponad 20 proc. — do około 2,23 mld zł. Te liczby bledną jednak jeśli spojrzeć na rynek amerykański, na którym przychody firm oferujących mobilną rozrywkę w 2016 roku oscylowały wokół 40 mld dolarów.

Swój kawałek na rosnącym w szybkim tempie mobilny torcie skutecznie zdobywają Maciej Popowicz oraz Arkadiusz Pernal. Po tym jak w 2011 roku ostatecznie opuścili stery Naszej klasy postanowili wykorzystać swoje doświadczenie na innym choć zbliżonym rynku. Założyli firmę Ten Square Games (TSG), której nazwa pochodzi od liczby metrów kwadratowych, na których mieściła się początkowa siedziba firmy. Padło na gry mobilne w modelu free to play, które dobrze poznali podczas rozwoju Naszej Klasy.

Dziś wrocławska firma może się pochwalić liczbą 150 wydanych gier pobranych w sumie 200 mln razy. Najpopularniejszą produkcją studia pozostaje gra „Fishing Clash”, w którą zagrało już 60 mln użytkowników. Producent gier zatrudnia 100 osób, a przez pierwsze pół roku wypracował 3,8 mln zł skonsolidowanego zysku brutto. Założyciele firmy poważnie myślą także o debiucie na GPW. Przeczytaj także na MamBiznes.pl:

Więcej w artykule w „Pulsie Biznesu”

Grzegorz Marynowicz
MamBiznes.pl

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*