W tydzień zebrali blisko 1 mln zł na ratowanie CD-Action oraz PC Format
Wystarczył tydzień, by internauci zasilili kultowe czasopisma CD-Action oraz PC Format kwotą blisko 1 mln zł. Kampania crowdfundingowa ma pomóc w utrzymaniu tytułów na rynku oraz wdrożeniu innych pomysłów, które pomogą w rozwoju firmy będącej właścicielem tych marek.
Właściciele obydwu tytułów dokładnie 7 dni temu wystartowali ze zbiórką w internecie, która miała na celu zgromadzenie środków finansowych na ratowanie i rozwój kultowych marek. Celem bylo zebranie 1 250 000 zł i wszystko wskazuje na to, że uda się go zrealizować.
Przez pierwszy tydzień kampanii crowdfundingowej projekt wsparło ponad 2000 inwestorów i łącznie zebrano już kwotę ponad 950 000. Do końca zbiórki pozostało niecałe 300 000 PLN. Choć akcję zaplanowano na maksymalny okres trzech miesięcy, wszystko wskazuje na to, że zakończy się ona przed czasem. Przedmiotem inwestycji jest spółka Gaming Tech Esports Media SA, która została utworzona w celu realizacji założeń biznesowych wykraczających poza wydawnictwo czasopism CD-Action i PC Format, jak choćby prowadzenie serwisów internetowych WWW w obszarze gamingu i technologii czy produkcji treści wideo. Inicjatorzy kampanii crowdfundingowej mają ambitne plany stworzenia liczącego się gracza z branży mediów technologiczno-gamingowych. Planowane jest stworzenie silnej marki technologiczno – gamingowej.
Pierwsze pismo CD-Action ukazało się blisko 25 lat temu. W kioskach czasopismo zadebiutowało w 1996 roku i od tego czasu co miesiąc znajduje swoich stałych czytelników dostarczając treści związane z grami i technologiami. W 2019 roku ukazał się 300. numer, a w kwietniu 2021 pismo będzie obchodzić 25. urodziny. Z kolei debiut PC Formatu miał miejsce w roku 2000 i od tego czasu niezmiennie porusza tematykę dla fanów nowych technologii. W periodyku dostępne są poradniki, recenzje oraz testy sprzętów. Przez dwadzieścia lat sprzedawany był jako miesięcznik, a od roku dostępny jest w kioskach co dwa tygodnie.
W kwietniu tego roku Wydawnictwo Bauer podjęło decyzję o wycofaniu się z prowadzenia dwudziestu czasopism na polskim rynku. Wśród pozycji, które znalazły się na tej liście były CD-Action oraz PC Format. Jeszcze przed tą decyzją projekty te zostały połączone, ale to nie uchroniło kultowych pozycji od zniknięcia z rynku. Pracownicy tych czasopism otrzymali wypowiedzenia i los marek wydawał się przesądzony. Kampania crowdfundongowa była ostatnią szansą i inicjatywą, która pozwalała utrzymać tytułu przy życiu.
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Od YouTuberów do biznesu. Kanał Dude Perfect planuje dużą inwestycję
-
„Przygotowanie do debiutu giełdowego jest obecnie naszym największym wyzwaniem” – mówi Sławomir Mentzen
-
Z gier do grywalizacji. Platforma Tribeware od spółki One2Tribe zwiększa zaangażowanie pracowników
-
Znane-nieznane nazwiska kobiet biznesu. Historie przedsiębiorczych kobiet, których być może nie znajdziesz na pierwszych stronach gazet
Popieram, chodź teraz będą w Polskich rękach, a nie Niemieckich, które jak tylko zaczynają się kłopoty zwiewają się do Niemiec i olewają pracowników.