W internetowym biznesie są od 11 lat. W okolicach świąt ich portal z prezentami odwiedza 200 tys. użytkowników

Poszukiwanie prezentów to jedno z obowiązkowych zadań w okresie świątecznym. Małżeństwo Radosław i Joanna Giz postanowili zamienić wielogodzinne, żmudne przeglądanie ofert na kilka kliknięć myszką. W okresie świąt odwiedza ich nawet 200 tys. użytkowników miesięcznie.

Na zdjęciu Radosław i Joanna Giz

Oni wiedzą jak zarobić na świętach. 11 lat temu stworzyli portal, który ma pomóc w wyborze idealnego prezentu. – Wiedzieliśmy, że realne dylematy prezentowe są duże, a będą jeszcze większe, postanowiliśmy pomagać w doborze prezentów. Intuicja wtedy podpowiadała nam, że ludzie wszystkie swoje pytania będą kierować do Google. Nie pomyliliśmy się! – mówi Radosław Giz, współzałożyciel JakiPrezent.pl. – Postanowiliśmy odpowiedzieć funkcjonalnym narzędziem do wyszukiwania prezentów. Przez pierwsze lata do 2014 roku działaliśmy pod szyldem iPrezenty.pl. Potem obserwując jak zapytania w Google ewoluują i precyzują się – zmieniliśmy nazwę domeny na JakiPrezent.pl – dodaje.

Na początku non profit

Pierwsze lata ich działalności nie należały do najprostszych. Z tego względu gdyż o jakimkolwiek zysku mogli tylko pomarzyć. Co więcej w tamtym czasie musieli przecierać szlaki w e-biznesie. – Samodzielnie docieraliśmy do naszych Klientów i opowiadaliśmy im o tym, jak działa nasze narzędzie. Wówczas sklepy z asortymentem prezentowym można było policzyć na palcach jednej ręki. Głównie były to koszulki, biżuteria lub zabawki – wyjaśnia Joanna Giz. Jednak nawet nie to było dla nich największym wyzwaniem. – Najtrudniejsze było dla nas odkrycie, że oferowanie prezentów jest sztuką. Za podarunkiem może kryć się bowiem wiele rzeczy: osoba kupująca prezent może chcieć zrealizować własne ambicje, np. pokazać się lub odpowiada na modę, trendy. Wiele prezentów jest kupowana bezsensownie lub w pośpiechu, a co za tym idzie daje to małe szanse na uszczęśliwienie osoby obdarowywanej. Tymczasem dobrze wybrany i ofiarowany prezent może nie tylko uszczęśliwić, ale także poprawić relację obdarowany – darczyńca. Czasem czas, uwaga, szczera rozmowa to najcenniejsze, co możemy komuś dać – mówi współzałożyciel portalu JakiPrezent.pl

Fot. Jakiprezent.pl

Prezentowy TOP

Po 11 latach od powstania biznesu prezentowego, portal dość znacząco się rozrósł. Obecnie można w nim znaleźć blisko 1000 kategorii prezentowych, 21 600 prezentów dodanych do kategorii i ponad 30 aktywnych  sklepów oferujących prezenty.

– Obecnie prawdziwym bestsellerem są prezenty spersonalizowane (ze zdjęciem lub z imieniem).Od 5 lat w ścisłym top są także vouchery i przeżycia na prezent, np. atrakcje za kierownicą, prezenty z kategorii wellness oraz luksusowe czekoladki – wymienia Radosław Giz.

Przeczytaj także na MamBiznes.pl

Bartłomiej Godziszewski

Komentarze

Avatar

Tomek

21 grudnia 2018 Odpowiedz

Fajny serwis, brakuje takiego narzędzia na rynku globalnym, pomyślcie o współpracy z Aliexpress 🙂

Avatar

Lucky

21 grudnia 2018 Odpowiedz

To jest dobry projekt do realizacji blockchain – płacenie prezentologą za ich pracę tokenami coś takiego jak steemit – jak pójdą w ta stronę to będzie ciekawie.

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*