2 mln zł zastrzyku gotówki dla startupu

Restaumatic, system zamówień jedzenia online bezpośrednio w restauracji i jednocześnie narzędzie marketingowe dla restauratorów, pozyskał 2 miliony złotych od funduszu Inovo.vc. To największa jak dotychczas inwestycja funduszu. 


Restaumatic nie tylko obsługuje zamówienia online, pozwala też restauracjom zwiększyć sprzedaż i obniżyć koszty marketingu. Został stworzony przez Marka Skubacza i Michała Kozakiewicza, którzy wcześniej zarządzali portalem Skubacz.pl. Restaumatic jest jego rozwinięciem. 

– Z systemu w ciągu półtora roku skorzystało w Polsce ponad 340 restauracji. Ostatnio do grupy Restaumatic’a dołączyła sieć pizzerii Gruby Benek – mówi Marek Skubacz, prezes i jeden z założycieli Restaumatic’a. – Mimo, że restauracje mają możliwość wypowiedzenia umowy współpracy z Restaumaticiem w ciągu zaledwie jednego dnia to tego nie robią. To jeden z dowodów na skuteczność naszego narzędzia – mówi Skubacz.

– Zainwestowaliśmy w Restaumatic’a, bo segment zamówień z dostawą do domu, w którym działa Restaumatic, rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie – mówi Michał Rokosz, partner w funduszu Inovo.vc, wcześniej założyciel i dyrektor Foodpanda.pl – Z zamówień jedzenia w dostawie korzysta już 64 proc. Polaków, w tym aż 38 proc. zamawiając jedzenie korzysta z Internetu. Usługa dostawy jedzenia do domu jest obecnie najszybciej rozwijającą się częścią sektora gastronomicznego. Udział tego segmentu w sektorze gastronomicznym na świecie wzrósł w latach 2009 – 2014 zaledwie z 2 do 3 proc. Natomiast w Polsce, w tym samym czasie wzrósł z 3,4 do 5,5 proc., a jego wartość wynosi 1,5 – 2 mld zł.

– Tempo pozyskiwania nowych restauracji oraz liczba transakcji dokonywanych za pośrednictwem Restaumatic są imponujące nawet na tle portali do zamawiania jedzenia wspieranych gigantycznymi inwestycjami przez Rocket Internet czy grupę Delivery Hero. Osiągnięcie tak szybkiego wzrostu bez żadnej inwestycji jest niezwykle rzadkie – dodaje Rokosz.

– Środki zainwestowane przez fundusz Inovo.vc zostaną przeznaczone m.in. na dalsze doskonalenie systemu, na przygotowanie usługi do ekspansji zagranicznej, a także na rozwój marketingu i sprzedaży. – podkreśla Skubacz. – Teraz naszą usługę będziemy sprzedawać w Niemczech, aby pomóc niemieckim restauratorom w konkurowaniu z pośrednikami o rynek klienta internetowego – dodaje Skubacz.

Oprócz wsparcia zespołu Inovo.vc, szczególnie Michała Rokosza, założyciela i dyrektora Foodpandy na Europę Wschodnią, spółka może liczyć na know-how czołowych polskich przedsiębiorców z branży internetowej. Udziałowcami Restaumatic’a są twórcy i współwłaściciele takich serwisów jak ZnanyLekarz.pl, Positionly, Goldenline czy Niania.pl.

To już druga spółka w portfelu Inovo.vc oferująca rozwiązania dla branży gastronomicznej. Wcześniej fundusz zainwestował w Kekemeke – narzędzie marketingowe, oparte na programie lojalnościowym.  

– Zaczynał od sprzedaży gier. Dziś jego firma warta jest 120 mln zł

– Polacy sprzedają swoje gry na cały świat

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*