Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Amerykański e-handel w kryzysie

Szalejący globalny kryzys fiansowy coraz mocniej zagląda w oczy handlującym w Internecie. Najdobitniej przekonały się o tym osoby działające w Stanach Zjednoczonych, które po raz pierwszy w historii odnotowały spadek(rok do roku) wartości sprzedaży. Eksperci szukają przyczyn spadków  i zastanawiają się czy to chwilowy dołek czy może stała tendencja?

„Według najnowszych danych firmy comScore w okresie świątecznym wartość obrotów handlu online spadła o 3 proc. Podobne wyniki zanotował także tradycyjny handel. Najnowsze badania ShopperTrack RCT Corp. z 50 tys. sklepów mówią o 2,3-proc. spadku obrotów. – Po raz pierwszy zanotowaliśmy spadek w czasie świątecznych zakupów, od czasu gdy zaczęliśmy monitorować e-handel w 2001 r. – stwierdził szef comScore Gian Fulgoni. „ – pisze „Gazeta wyborcza”.

„Według raportu między 1 listopada a 23 grudnia 2008 r. amerykańscy konsumenci wydali na zakupy w sieci 25,5 mld dol., o 800 mln dol. mniej niż w 2007 r. W całym czwartym kwartale obroty e-handlu spadły o 4 proc. – z 38,4 mld dol. w 2007 r. do 36,8 mld dol. Do tej pory obroty e-handlu rosły rok do roku w tempie dwucyfrowym (w 2007 r. zwiększyły się o 19 proc., a w 2006 – o 25 proc.). „ – informuje dziennik.

„Nawet w tym roku, mimo pogłębiającego się kryzysu, analitycy rynku przepowiadali kilkuprocentowy wzrost obrotów. Według autorów badań na słabsze wyniki handlu online wpłynęło kilka czynników – oprócz kryzysu gospodarczego, który paraliżował zapędy konsumentów, dużą rolę odegrał sam kalendarz – tegoroczny sezon zakupów był o pięć dni krótszy niż w 2007 r. Kryzysu nie odczuli jednak najwięksi sprzedawcy internetowi.” czytamy w „Gazecie wyborczej”.

Więcej w „Gazecie wyborczej”, w artykule „Amerykański e-handel w dołku”, autorstwa Tomasza Deptały.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.