Bioretto.pl – nowy pomysł na zakupy w sieci
Wystartował serwis aukcyjny Bioretto.pl, który podważa tradycyjny model dokonywania zakupów w sieci. Zasadniczą nowością jest w nim modyfikacja ról i konstrukcji aukcji – sprzedający rywalizują między sobą o pozyskanie uwagi klienta.
Mechanizm serwisu jest prosty: poszukując określonego produktu zamieszczamy anons jak w tradycyjnym serwisie ogłoszeniowym. Do anonsu mają dostęp oferenci, którzy składają nam propozycje transakcji. Możemy wybrać wśród nich ofertę najbardziej dla nas korzystną lub też nie zdecydować się na żadną z nich w oczekiwaniu na lepszą okazję.
Serwis jest wielotematyczny: można na nim zamieszczać ogłoszenia uporządkowane w takie działy jak m.in.: komputery, motoryzacja, RTV i AGD, odzież, zdrowie i uroda czy antyki i sztuka. Kupujący określają przy tym czy poszukiwany przez nich produkt ma być nowy, czy też akceptują towary z drugiej ręki. Komunikację między użytkownikami serwisu ułatwia mini-forum, które przynależy do każdego z ogłoszeń i jest publicznie dostępne. Kupujący i sprzedający mogą za jego pośrednictwem wymieniać się informacjami na temat produktów.
Prowadzisz małą firmę i chciałbyś zaprezentować ją użytkownikom MamBiznes.pl? Napisz na adres [email protected]
Ponadto internauci mają do dyspozycji wewnętrzną pocztę, za której pomocą ustalają szczegółowe warunki transakcji. Sprzedający podobnie jak na klasycznych serwisach aukcyjnych mają możliwość podnoszenia swojej wiarygodności za pomocą profilu, w którym mogą znaleźć się bezpośrednie namiary na firmę oraz systemu punktowanych komentarzy. Nie mają jednak wglądu w inne oferty składane kupującym, co zapobiega zjawisku niezdrowej konkurencyjności czy podbijaniu cen.
– Wszystko o młodych firmach w jednym miejscu
Serwis Bioretto.pl jest całkowicie bezpłatny dla obu stron transakcji. Kluczowym novum pozostaje w nim zmiana modelu e-commerce, a więc przesunięcie ciężaru z kupującego, który dotychczas deklarował swoje możliwości finansowe w konfrontacji z pozostałymi uczestnikami aukcji, na sprzedającego, który ceną i jakością propozycji walczy o przychylność klienta.
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Aktywa i pasywa – czym są i jakie mają znaczenie w biznesie?
-
Kwestionariusz osobowy pracownika 2024 – jak wypełnić go prawidłowo?
-
Hejt w biznesie. Ekspertka radzi jak dbać o reputację w sieci oraz jak walczyć z fałszywymi treściami
-
Odstąpienie od umowy – jak to zrobić skutecznie? Sprawdzamy jakie są prawa konsumenta
trochę nie rozumiem tego systemu, ale musiałbym go przetestować, bo ciekawy pomysł. generalnie grafika na stronie do d***y. pozdro