Chińskie marki rosną w siłę
Chińskim markom wciąż trudno konkurować z zachodnimi, które stały się popularne na całym świecie. Tegoroczny ranking 50 otwiera chiński gigant telekomunikacyjny – firma ChinaMobile. Na kolejnych trzech miejscach znalazły się potężne instytucje finansowe, w tym dwa banki, które od tego roku mają swe przedstawicielstwa także w Polsce – Industrial and Commercial Bank (ICBC) of China oraz Bank of China (BOC). Szacowana wartość marki China Mobile to ponad 53 miliardy dolarów.
W pierwszej pięćdziesiątce znalazły się też popularne chińskie wyszukiwarki internetowe, chińskie piwo oraz producent podawanej na oficjalnych przyjęciach wódki. Pośród marek rozpoznawalnych także na Zachodzie, na 23 miejscu sklasyfikowano chińskiego producenta sprzętu elektronicznego, firmę Lenovo. Autorzy raportu zwracają uwagę na ogromny potencjał handlu w Internecie. W 2010 roku Chińczycy kupili za pośrednictwem sieci towary i usługi za sumę 79 miliardów dolarów. To ponad 100% więcej niż rok wcześniej.
Informacyjna Agencja Radiowa (IAR) Tomasz Sajewicz /Pekin /zr
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Od YouTuberów do biznesu. Kanał Dude Perfect planuje dużą inwestycję
-
„Przygotowanie do debiutu giełdowego jest obecnie naszym największym wyzwaniem” – mówi Sławomir Mentzen
-
Z gier do grywalizacji. Platforma Tribeware od spółki One2Tribe zwiększa zaangażowanie pracowników
-
Znane-nieznane nazwiska kobiet biznesu. Historie przedsiębiorczych kobiet, których być może nie znajdziesz na pierwszych stronach gazet