Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Dla kogo własny biznes?

Firmę może założyć praktycznie każdy. Wystarczy mieć dobry pomysł na biznes i wkład finansowy lub pozyskać fundusze z Urzędu Pracy. Wiele osób zdecydowało się podjąć ryzyko w czasach kryzysu.

Od jesieni 2008 r. zarejestrowało się w Polsce prawie 400 tys. firm. Początkujący przedsiębiorcy zaczynają od handlu lub usług w małej firmie na rynku lokalnym, wynika z raportu PBS DGA.
Wiele osób nie przestraszyło się widma kryzysu i postawiło na własną działalność gospodarczą.
Kim są właściciele mikro firm, którzy podjęli ryzyko?

Pierwsza grupa współczesnych przedsiębiorców to młodzi, pewni siebie ludzie, gotowi podjąć wyzwania. Często jeszcze w okresie studiów decydują się na rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej. Firmę w prosty sposób może założyć student w Akademickim Inkubatorze Przedsiębiorczości. Za niewielką opłatą, dostanie do dyspozycji m. in. lokal, obsługę prawną, czy też szkolenia.

 – Studenci chętnie biorą udział w szkoleniach z zakresu zakładania i prowadzenia własnej działalności gospodarczej. W Akademii PARP najpopularniejsze wśród początkujących przedsiębiorców są dwa tematy: „Jak założyć własną firmę?” oraz „Jak rozwijać firmę – systemy zarządzania dla MSP” – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń Akademii PARP.

Z drugiej strony mamy grupę pracowników w wieku 50+. Są to osoby, które aktywnie poszukują pracy, ale bez efektów. Często nie są nawet zapraszani na rozmowy kwalifikacyjne.  A przecież w tym wieku jeszcze nie czas na emeryturę. Alternatywą dla permanentnego stanu bezrobocia jest założenie własnego biznesu. Osoby, które w dojrzałym wieku zakładają firmę, zazwyczaj działają na rynku lokalnym, są mniej skłonne do ryzyka niż młodzi, ale za to mają większe doświadczenie.

Nie wystarczy z powodzeniem przebrnąć przez formalności, ciężka praca zaczyna się dopiero po zarejestrowaniu firmy. Uczestnicy szkoleń Akademii PARP, po zapoznaniu się z problematyką zakładania własnej firmy, chętnie sięgają po kolejne tematy. Dlaczego? Chcą się dowiedzieć, jak rozwijać firmę, jak ją promować i jak budować przewagę na rynku.

 – Problemy z założeniem firmy, to nic w porównaniu z wyzwaniami, jakie czekają przedsiębiorców w trakcie codziennej pracy – mówi Aneta Grzyb-Hejduk. Przedsiębiorcy z każdym dniem orientują się, że potrzeba im coraz więcej wiedzy i umiejętności z różnych dziedzin – prawa, finansów, księgowości, zarządzania ludźmi, marketingu, sprzedaży. Sięgając do szkoleń Akademii PARP, mają szansę w szybki i łatwy sposób zdobyć potrzebną wiedzę.

Na portalu www.akademiaparp.gov.pl znajduje się 18 dedykowanych szkoleń internetowych w pięciu obszarach tematycznych: zarządzanie strategiczne i operacyjne, umiejętności menedżerskie i specjalistyczne, marketing i sprzedaż, zagadnienia finansowe i prawne oraz wiedza ogólna. Wszyscy pracownicy sektora MSP oraz osoby planujące rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej mogą podjąć bezpłatną naukę. Zdobyta wiedza potwierdzana jest certyfikatem.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.