Domena Brand24.com odkupiona za 100 tys. zł przez polski startup

Spółka Brand24 oferująca narzędzie do monitoringu internetu odkupiła domenę Brand24.com. Za adres z globalnym rozwinięciem .com firma zapłaciła 100 tys. zł. 


O transakcji poinformował na Facebooku oraz Twitterze Michał Sadowski, pomysłodawca i założyciel spółki. Informacja natychmiast wywołała spekulacje na temat kwoty transakcji. Początkowo twórca Brand24 ujawnił jedynie, że adres został przejęty za sześciocyfrową kwotę. Dyskusję o liczbach kontynuowano na serwisie Di.pl, największym forum o tematyce domen internetowych. I to właśnie tam Michał Sadowski potwierdził ostatecznie, że Brand24.com został przejęty za 100 tys. zł. – Panowie, zapłaciliśmy za domenę 100k ZŁOTYCH. Nie dolarów. Także myślę, że zrobiliśmy dobry interes, biorąc pod uwagę że firma śledzi dla klientów tysiące marek, a miesięczne przychody spoza Polski urosły 2,5 razy w ciągu ostatnich 4 miesięcy – odpowiedział Michał Sadowski, forumowiczom z Di.pl.

Kliknij aby powiększyć

Przy zakupie domeny duży udział miał Daniel Dryzek, znany inwestor na rynku domen. Jak przyznał Michał Sadowski kilkukrotnie wcześniej spółka starała się kupić domenę, ale dopiero pomoc Daniela Dryzka przyspieszyła bieg spraw. – Domena była potrzebna do uproszczenia naszej komunikacji, zwiększenia zaufania do firmy a w przyszłości także unifikacji wszystkich wersji brand24. Staraliśmy się od lat (zakładając firmę .com był już zajęty). Najwyraźniej jednak jesteśmy januszami domen bo przeszedł Daniel Dryzek i domenę kupilismy po 2 miesiącach, za stosunkowo niewielka kwotę – mówi portalowi MamBiznes.pl Michał Sadowski. Do momentu transakcji globalna wersja narzędzia Brand24 funkcjonowała pod adresem Brand24.net. I to właśnie na tą domenę przekierowuje dziś użytkownika wpisującego w przeglądarce Brand24.com.

Brand24 to narzędzie monitoringu internetu umożliwiające śledzenie wzmianek o firmach i produktach w sieci, jak również budowanie relacji z klientami oraz sprzedaż. Z narzędzia stworzonego przez Michała Sadowskiego korzystają zarówno duże światowe marki, jak IKEA, H&M czy Biuro Pierwszej Damy USA, ale również małe i średnie przedsiębiorstwa zainteresowanie opiniami na swój temat w Internecie. Pod koniec ubiegłego roku fundusz Inovo zainwestował 1,4 mln zł w 5% akcji Brand24 S.A. Spółka wyceniono wówczas na 28 mln zł.

– ciekawy wywiad z Michałem Sadowskim zanim stworzył Brand24

Grzegorz Marynowicz

Bankier.pl