Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Dziesięć najbardziej powszechnych błędów marketingowych

Oto lista najbardziej popularnych błędów popełnianych przez marketingowców. Dzięki niej unikniesz wpadek i skorzystasz z doświadczeń innych. Co prawda najlepiej człowiek uczy się na własnych błędach, ale czasami porostu lepiej ich unikać.

Pamietaj, że…

1. Niesłuchanie klientów

Większość nowych pomysłów pochodzi ze świata biznesu. Ale o tym czy dany pomysł się sprzeda zależy od konsumentów. Zanim więc pomysł wprowadzisz w życie skonsultuj go ze swoimi dobrymi, stałymi klientami.

2. Nadgorliwe słuchanie klientów
Niekiedy jednak musisz polegać na własnym instynkcie. Czasami twoje spostrzeżenia wystarczą by spowodować zmiany na rynku, a konsumenci, dla których pomysł może wydać się np. Zbyt nowatorski mogą skutecznie zniechęcić cię do jego realizacji.

3. Nieskorzystanie z badań marketingowych
Czasami zdumiewającym jest jak wielu przedsiębiorców projektuje swoje programy marketingowe nie przeprowadziwszy wcześniej badań rynku. Dziedzina badań marketingowych oferuje wiele sposobów poznawania opinii klientów i rynków. Najprostsza i najtańszą metodą jest bezpośrednią rozmowa z konsumentem.

4. Całkowite zdawanie się na wyniki badań
Prowadząc badania marketingowe lub też czytając raporty branżowe zostajesz zasypany liczbami. Każda tabela i każdy procent cos przekazuje. Kwestia – ile z tego można wykorzystać w praktyce. Badania pokazują zależności, jakie istnieję w rzeczywistości, niemniej jednak często manipulacja zmiennymi doprowadza do innych wyników. Poza tym zbyt wiele zależy od próby konsumentów, jaka wybierzesz do badania, jak sformułujesz pytania, jak zanalizujesz dane i i jak zinterpretujesz wyniki. Nie sposób radzić sobie bez badań, ale z drugiej strony nie należy ich tez przyjmować bezkrytycznie. Zanim wyciągniesz ostateczny wniosek przyjmij postawę sceptyka. Zweryfikuj swoje przypuszczenia przynajmniej na dwa sposoby, zachowaj szczególna ostrożność, ponieważ czasami liczby poprostu kłamią.

5. Robienie nie tego, co trzeba
Podstawy tego błędu tkwią w założeniu, że pracownik powinien coś robić, a nie tracić czas na myślenie o tym. Błędne założenie polega na tym, że tylko szef powinien wiedzieć, dlaczego, a reszta pracowników jak cos zrobić. W rezultacie w firmie jest wiele osób, które robią wiele rzeczy jak najdokładniej niezastanawiając się, czy maja one sens, czy nie.
Nigdy nie wykonuj czegoś dlatego, że jest to „to, co robimy” lub „jak to robimy”. Zawsze postaraj się przemyśleć swoje dotychczasowe marketingowe nawyki i założenia.6. Robienie zbyt wielu rzeczy na raz
Nawet największe budżety marketingowe są zbyt małe, by jednocześnie wspierać więcej niż dwie duże inicjatywy marketingowe. Nie podejmuj więcej niż jednego dużego, nowego projektu marketingowego.

7. Unikanie zapraszania do kupna
Finalizowanie transakcji jest często słaba strona sprzedawców i detalistów. Również reklama powinna być tak skonstruowana, by namawiała potencjalnego klienta do „dobicia targu”.
Reklama stworzona wspólnie przez producenta i detalistę zachęca konsumenta do pójścia do konkretnego sklepu po konkretny produkt, przecież esencja biznesu jest sprzedaż.
Instruuj swoich pracowników, jak należy obchodzić się z klientami, po to by wrócili i kupili produkt.

8. Poleganie na drobnych szczegółach
Najważniejszy jest sam produkt, inne cechy uboczne takie jak kolor i opakowanie także przyczyniają się do jego sprzedaży, ale nie są one najistotniejsze.
Nie oczekuj zbyt wiele od strategii różnicującej, o ile produkt nie różni się zbytnio od produktów konkurencyjnych, i to pod względem elementów bardzo ważnych dla konsumentów.

9. Sprzedaż, czegoś, czego nie możesz jasno i zwięźle opisać
Nawet najnowsze i najważniejsze produkty musza być jasno opisane, w sposób łatwo wpadający w ucho, po to by odnieść sukces na rynku. To samo dotyczy twoich przekazów marketingowych. Nie twórz reklamy, jeśli nie potrafisz przedstawić jej sensu i kilku słowach. W przeciwnym razie twój pomysł nie dotrze do umysłów klientów. Podstawowa zasada marketingowa to prostota.

10. Ignorowanie świata zewnętrznego
Naturalne wydaje się patrzenie na poczynania konkurencji i porównywanie się z nią. Ale pamiętaj również o tym, że większość działań, które ty podejmujesz w marketingu, podejmują tez inni działający w innych dziedzinach biznesu. Poszerzając horyzonty, postaraj się poszukać firmy z innych branż, które są najlepsze ze wszystkich w wykonywaniu określonych czynności i ucz się od nich. Dzięki takiemu spojrzeniu masz szansę znaleźć się w czołówce swojej branży i nie być przez nią ograniczony.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.