Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Gdzie Twoi klienci, tam Twoje pieniądze

Czyli precyzyjny marketing to nie nowa moda, ale rzeczywistość, którą trzeba szanować.

Niezależnie od branży gospodarka zmienia się coraz szybciej i coraz bardziej przewrotnie. Rynek masowy, który był celem producentów dóbr konsumpcyjnych także uległ zmianom. Ma to wpływ nie tylko na konieczność różnicowania produktów, ale i odpowiedniego dobierania form kontaktu z klientami.

Podobnym przemianom…

… jak rynek produktów podlegają kanały, którymi marketingowcy komunikują się z klientami. Jeszcze kilka lat temu wystarczyło wykupić pakiet reklam w TVP, żeby wprowadzić na rynek nowy produkt.

Dzisiaj, żeby dotrzeć do tej samej grupy klientów nie wystarczy już wykupienie reklam w państwowej telewizji, może i nie wystarczyć zakup reklamy w Polsacie i TVN. W takich sytuacjach marketerzy wspierają swoje działania innymi mediami, jak Internetem, czy prasą.

Jednak ważniejszym zadaniem jest dobre skonstruowanie produktu, który znajdzie nabywców na tym „rozdrobnionym” rynku. Nie wystarczy już przygotowanie innego produktu dla młodzieży i dorosłych, czy dla kobiet i mężczyzn. Produkty coraz częściej są kierowane do precyzyjnie określonych grup użytkowników. Taki profil ustalany na podstawie badań jest bardzo ostro zakreślony. Dzięki temu powstaje możliwość precyzyjnego doboru medium, które posłuży do komunikacji z klientem.

Nowe tredny…

…. a może nawet nowe zasady marketingu, dobrze widać na rynku telefonii komórkowej. Jedna firma dostarcza wiele różnych produktów – inny jest produkt dla VIP – super nowoczesne telefony, inny dla przedsiębiorców – pakiety tanich minut, które można dokupić, inne dla kobiet – z ładnymi aparatami, a jeszcze inny – najbardziej wyrazisty – dla młodzieży. Heyah we wszystkich przekazach posługuje się symboliką, która jest częścią kultury hip hopowej, na plakatach prezentowane są modne elementy odzieży (smycze na telefon). Sam przekaz reklamowy tego produktu też jest spersonalizowany, posługuje się gwarą młodzieżową.

Produkty skierowane do określonych grup klientów mogą być promowane w mediach, które „obsługują” ten właśnie profil. I tak, w prasie kobiecej znajdziemy ofertę eksponującą te cechy produktu, o których chciałaby się dowiedzieć kobiety, w prasie biznesowej znajdziemy reklamy skierowane do przedsiębiorców.

Obecnie tylko w ten sposób można odnieść sukces – precyzyjnie określając klienta, przygotowując dla niego produkt, indywidualizując przekaz reklamowy.

A jeśli ktoś tego nie dostrzega, wówczas tak jak PLUS GSM w branży telefonii komórkowej przygotowuje mutację dotychczasowego produktu, zamiast stworzyć coś nowego, ciekawego, coś co może kreować rynek.

Tomasz Horoszkiewicz

Tomasz Horoszkiewicz / Justitia.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.