Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Handel w sieci – będą ograniczenia

Już niedługo czekają nas zmiany zasad w prowadzeniu e-handlu. Nie będą one jednak tak rygorystyczne, jak oczekiwali producenci przede wszystkim wyrobów luksusowych. Komisja Europejska zgodziła się na nowe regulacje – informuje w dzisiejszym wydaniu ”Rzeczpospolita”.

”Głównym punktem nowych regulacji jest wprowadzenie zasady, że producenci mogą decydować, gdzie sprzedawane są ich produkty. Komisja wprowadza jednak zasadę, że prawo ma zastosowanie jedynie, gdy producent lub dystrybutor mają maksymalnie 30 proc. udziałów w rynku, na którym działają. O zmianę zasad handlu w sieci walczyli głównie producenci markowej odzieży i butów (np. Nike) oraz koncerny marek luksusowych LVMH i PPR. Nie zgadzały się one na swobodne odsprzedawanie ich produktów” – czytamy w ”Rzeczpospolitej”.

”– Zrozumiałe jest, że producenci, mając problem z ochroną swoich interesów, podejmują różne próby walki, ale powoływanie się na prawo ochrony znaków towarowych w tym przypadku jest nieuzasadnione. Co do zasady prawa firm z tego tytułu ulegają wyczerpaniu w momencie pierwszego wprowadzenia towaru do obrotu. Dlatego towary kupione legalnie w sklepach mogą być dalej sprzedawane choćby w Internecie – mówi Ignacy Janas, prawnik z kancelarii White & Case” – czytamy dalej.

O sklepach internetowych pamięta także urząd skarbowy. Nie każdy handlujący w sieci robi to bowiem legalnie. Urzędnicy chcą aktywniej walczyć z szarą strefą w internetowym handlu i raz na zawsze przerwać ten nielegalny proceder. Dzięki temu mają wzrosnąć wpływy do budżetu. Zdaniem MF zadowoleni powinni być również przedsiębiorcy, ponieważ kontrola ograniczy ich nieuczciwą konkurencję.

– Pracuj.pl, czyli tak się robi e-biznes

– Filmweb.pl, czyli tak się robi e-biznes

– Goldenline.pl, czyli tak się robi e-biznes

– Photoblog.pl, czyli tak się robi e-biznes

– Ceneo.pl, czyli tak się robi e-biznes

Więcej informacji na ten temat w dzisiejszym wydaniu ”Rzeczpospolitej”, w artykule Piotra Mazurkiewicza Pt. ”Będą jednak ograniczenia dla handlu w sieci”.

Źródło: Przegląd prasy Bankier.pl

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.