Handel zabawkami online – sposób na zysk
Rynek sprzedaży zabawek online rośnie na zachodzie kilkaset procent rocznie. W Polsce ze świecą szukać firm, które sprzedają gadżety dla najmłodszych za pośrednictwem sieci. Dorośli po prezenty dla dzieci udają się do tradycyjnego sklepu lub do supermarketu.
Rynek zabawek w krajach rozwijających się wykazuje dużą dynamikę wzrostu
Już teraz szacuje się, że na akcesoria służące rozrywce najmłodszych, Polacy wydają ok. 150 mln dolarów rocznie. Gdyby doliczyć artykuły niemowlęce, wózki, odżywki i kosmetyki byłaby to suma dwukrotnie wyższa. W Polsce jest blisko 9 mln konsumentów do lat 14. To ogromny potencjał dla producentów krajowych i zagranicznych.
Według raportu na temat branży zabawkarskiej, opublikowanego w witrynie tradebizz.pl najwięcej produkuje się u nas zabawek i gier z tworzyw sztucznych, z drewna i wikliny, natomiast stosunkowo mało wyrobów z metalu. Jesteśmy poważnym eksporterem zabawek na rynki Niemiec, USA, Rosji. Sprzedajemy głównie gry towarzyskie, zabawki na kółkach oraz lalki.
Natomiast najwięcej produktów dla dzieci przypływa do nas z Azji, przeważnie Chin, Tajwanu, Pakistanu i Japonii oraz UE (Włochy, Niemcy, Dania). W imporcie królują artykuły karnawałowe.
W krajach UE, a przede wszystkim w USA, internetowe sklepy z zabawkami przeżywają prawdziwy boom. Wirtualna sprzedaż zabawek rośnie w tempie kilkuset procent rocznie. Prawdopodobnie są to nieliczne dotcomy, które grają na nosie gospodarczej recesji.
Rekordowe obroty
… zanotowały wszystkie sklepy prowadzące sprzedaż online w okresie około świątecznym. Eksperci z Jupiter Research prognozują, że w karnawał przedłuży bożonarodzeniową gorączkę zakupów. Tacy giganci jak Kbtoys.com czy eToys.com nie obawiają się o swoją przyszłość. Świetne produkty elektroniczne takie jak konsole GameCube oraz XBox napędzają rynek.
Dobra passa nie ominęła także Amazon.com. Timothy Laster, konsultant firmy, stwierdza wprost: „Ostatnim sposobem na oszczędności są wydatki na dzieci”. Wal-Mart Stores oraz Toys „R” Us, giganci zza oceanu, przyznają, że najlepiej sprzedają się gry rodzinne oraz gadżety związane z Harry Potterem.
Specjaliści z Media Metrix zanotowali spory tłok w dotychczas mniej popularnych witrynach, takich jak Bluelight.com, Kmart, Target.
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Rynek start-upowy powoli zaczyna odczuwać spowolnienie
-
Finansowy zastrzyk dla początkujących start-upów od UE. W drugim kwartale ’23 ruszą pierwsze konkursy
-
Polska branża medtech rośnie w siłę. Rodzime start-upy zaczynają z sukcesami podbijać zagraniczne rynki
-
Startup Poland bada polskie startupy. Wypełnij ankietę