Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Inne formy reklamy i marketingu – konkursy, ankiety

Poza reklamą klasyczną posługującą się mediami, promocjami produktów, sprzedażą bezpośrednią, istnieje także szereg udogodnień, które daje nam internet. Przy jego pomocy do naszych kampanii reklamowych możemy wprowadzić takie techniki jak banery, mailing, linki sponsorowane czy konkursy i ankiety zamieszczane na łamach witryn internetowych. Nie dość, że już sama forma reklamy rozszerza grono jej odbiorców, to i cała firma bywa postrzegana jako bardziej nowoczesna, korzystająca z dobrodziejstw ery komputerów.

Konkursy

Konkursy, gry czy loterie promocyjne dają konsumentom szansę na wygranie jakiejś sumy pieniędzy, wycieczki czy produktu. Jednym słowem są atrakcyjne dla potencjalnego klienta. Konkurs może polegać na ocenie jakiegoś hasła czy melodii do reklamy produktu czy samej nazwy firmy. Bombardujące nas zewsząd konkursy opierające się na wysyłaniu sms-ów (często znacznie więcej płatnych niż standardowe) czy dzwonieniu pod podany numer pozornie mają na celu wypromowanie zazwyczaj jakiejś telewizyjnej produkcji, a w rzeczywistości są najprostszym zwrotem kosztów poniesionych na produkcję. W przypadku konkursów internetowych nie chodzi o zwrot kosztów poniesionych np. na reklamę, ale o samo wprowadzenie marki na rynek czy też zapoznanie z nią potencjalnych klientów. Tu celem jest wywołanie pozytywnych skojarzeń i zainteresowania. Przy tworzeniu takiego konkursu można zastosować różnego rodzaju linki, poprzez które klient może dowiedzieć się więcej o firmie czy produkcie.

Ankiety

Są to najczęściej wykorzystywane narzędzia gromadzenia pierwotnych informacji o kliencie, o jego oczekiwaniach itp. Ankieta polega na uzyskiwaniu od respondentów (czyli badanych) odpowiedzi na pytania zawarte w kwestionariuszu ankiety. Można przez nią uzyskać użyteczne informacje dotyczące wiedzy, postaw, preferencji, zachowań dotyczących nabywania towaru czy usług. W marketingu stosuje się: ankietę bezpośrednią (dość kosztowna, bo wymaga zatrudnienia ankieterów, czyli osób bezpośrednio kontaktujących się z adresatami ankiety), pocztowa (respondenci otrzymują ankiety pocztą i wypełnione odsyłają je do nadawcy – technika ta często zawodzi), telefoniczna, ankieta z wykładaniem kwestionariuszy w sklepach czy przy produktach, prasowa (zamieszczana na łamach czasopism), internetowa.

Ankieta internetowa nie zmienia narzędzia, lecz formę dotarcia do respondenta. Ze względu na niewielką dostępność internetu, a także niewielkie prawdopodobieństwo zaglądnięcia potencjalnych klientów na daną stronę internetową oraz otrzymania prawdziwych informacji nie jest ona najrzetelniejszą techniką zbierania informacji. Można te niebezpieczeństwa zmniejszyć poprzez umieszczanie czytelnych i zachęcających graficznie ankiet na „poczytnych”, często odwiedzanych stronach internetowych. Dobrze opracowany kwestionariusz, czyli zawierający pytania, których odpowiedzi przyniosą interesujące nas informacje, zwięzły (kilka pytań, ale istotnych dla nas), a także zachęcający, na przykład poprzez konkurs czy ukryty żart po wypełnieniu ankiety w stylu: „wypełnij a dowiesz się czemu krasnoludki nie otruły Sierotki Marysi…” pomogą nam odnieść sukces. Zdobyte informacje możemy wykorzystać nie tylko przy projekcie pomysłu, ale także przy jego reklamie.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.