Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Inne formy reklamy i marketingu – linki sponsorowane

W niniejszym poradniku przedstawiamy państwu najpotrzebniejsze formy aktywności firm, które nie tylko chciałyby zaistnieć na rynku, ale także pozostać na nim, będąc postrzeganymi jako solidne, warte inwestycji i godne polecenia dla konsumentów.

Reklama to nie tylko telewizja

Jednym z podstawowych mechanizmów pozwalających na to jest reklama. Aby uprawiać ją skutecznie nie wystarczy znalezienie dobrej agencji reklamowej, która nagrałaby odpowiadającą nam reklamę radiową czy też telewizyjną. Dobry system reklamy wymaga zatrudnienia kompetentny i kreatywnych osób. Dobry zespół nie tylko bardziej się opłaca, ale zapewnia także ciągłą i coraz lepszą kampanię reklamową w różnych środkach masowego przekazu. Chcąc stanąć naprzeciw wyzwaniom XXI wieku należy podkreślać te środki, które docierają do odpowiednich odbiorców. Zapomnijcie o tym, że jeżeli chcecie zachęcić do korzystania ze swoich usług czy kupowania produktu ludzi młodych, ambitnych i często zapracowanych, a nie emerytów, bezrobotnych czy małolatów, to wystarczy przekaz telewizyjny. W dniu dzisiejszym wiele osób nie ma czasu na spędzanie go przed telewizorem czy czytanie kolorowych magazynów, ich kontaktu z prasą czy telewizją ograniczają się do dzienników czy wiadomości. Ale istnieje jeszcze jedna ścieżka dostępu do odpowiednich dla was konsumentów – internet, który dziś jest rzadko rozrywką a częściej narzędziem pracy.

WWW i linki

Aby zaistnieć w internecie można stworzyć witrynę firmową, która informowałaby klientów o wszelkich usługach im dostępnych dzięki tak fenomenalnej firmie jak wasza. Liczyć należy się z kosztami stworzenia i obsługi takiej strony. Ale najważniejszą kwestią pozostaje, aby ktoś odwiedził tę stronę i aby potrafiła ona zachęcić potencjalnego klienta do korzystania z firmowych usług. Temu celowi mają służyć linki sponsorowane – umieszczane na stronach firm pokrewnych waszej, w sensie działalności gospodarczej. Linki takie muszą być stworzone z rozmysłem i odpowiadać waszemu wizerunkowi czy waszym wymaganiom, bo przecież za nie płaci wasza firma.

Linki to inaczej odnośniki odwołujące się do innych stron internetowych. Ich wygląd i krótki opis powinny zachęcać, ale i lekko zdradzać zawartość strony. Odpowiednie użycie kolorów odgrywa tu bardzo ważną rolę. Po pierwsze winny być one dopasowane do firmowego logo, bowiem często same linki mają jego postać, a nie adresu internetowego. Liczy się to głównie w przypadku znanych już na rynku firm. Poza tym, na stronie (czy to waszej czy też tej, na której chcecie umieścić swój adres) powinny odznaczać się kolorystycznie linki już oglądnięte od tych, do których użytkownik strony jeszcze nie zajrzał. Ułatwia to poruszanie się po stronie, zwłaszcza takiej, na której istnieje wiele informacji zbliżonych tematycznie. Użycie kolorów ostrzejszych dla podkreślenia jeszcze nie „klikniętych” stron pozwala na skoncentrowanie uwagi właśnie na nich.

Wybierz miejsce

Zlecając jakiejś firmie zamieszczenie adresu na ich stronie, pamiętajcie o tym, aby targować się co do miejsca, w którym ów link się znajdzie. Jest to rzecz być może z pozoru banalna, ale tak naprawdę bardzo ważna. Często widz wchodząc na stronę odczytuje tylko główne, zazwyczaj umieszczone w pierwszej, górnej połowie strony informacje. Dlatego też umieszczenie linku na dole strony może nie wywołać oczekiwanych zysków, lecz spotęgować straty związane z kosztownością takiej reklamy.

Wymagajcie również, aby wasze logo czy adres opatrzone były krótki komentarzem. Na tyle długim, aby mógł on powiedzieć coś o ukrytej pod linkiem firmie. Zwięzłym, aby nie nudzić widza. Nie przekraczającym dwóch linijek, aby ów widz tylko „rzucając okiem” mógł odczytać kwintesencję rzeczy. Kolorowym i zachęcającym, w którym podkreślone byłoby to, co naprawdę chcemy przekazać, a nie na przykład całe zdanie.

Linki sponsorowane to dobra inwestycja zarówno dla znanych już firm, jak i tych wchodzących na rynek. Grunt w tym, aby jedni i drudzy zdobywali coraz więcej klientów.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.