Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Inne formy reklamy i marketingu – mailing

Dotychczasowa forma reklamy internetowej z wykorzystaniem różnego typu banerów zdaje się już nie wystarczać. Przestają być one skutecznym „przyciągaczem” nowych użytkowników promowanego serwisu internetowego. Często stosowaną formą reklamy internetowej stał się tzw. e-mailing.

Czym jest e-mailing?

E-mailing zgodnie ze swoją nazwą polega na rozsyłaniu listów internetowych do indywidualnych użytkowników kont poczty internetowej dzięki bazom danych poszczególnych serwisów kont pocztowych (np. Onetu.pl czy Interii.pl).

E-mailing przewyższa reklamę „banerową” również niskim kosztem. W Polsce około 90 % środków przeznaczanych na reklamę wykorzystuje się na banery, tylko z pozostałych można wygospodarować coś na e-mailing. Jednak biorąc pod uwagę koszty takiej promocji (ok. 60 zł za 1000 wysłanych listów – to jest opłata pobierana przez serwis; do tego należy doliczyć środki na aranżację projektu takiego maila), nie wydaje się ona być nieosiągalną przy tak skromnych środkach. Koszty takiego przedsięwzięcia różnicują się w przypadku zastosowania różnych technik. Bardzo tanie zwykłe mailingi tekstowe przeciwstawiają się mailingom z zastosowaniem techniki HTML czy FLASH, które to stanowią przyszłość e-mailingu, a dzięki innowatorskim rozwiązaniom stają się pomału bezkonkurencyjne w promowaniu produktów czy atrybutów danej marki.

Html czy flash?

List HTML wygląda praktycznie jak dowolna strona internetowa. Operuje kolorem, grafiką, formatowanym tekstem. W mailu takim można również umieścić proste rozwiązania programistyczne, jak np. wyszukiwarkę ofert czy kalkulator finansowy. Wysłanie listu HTML pozwala także na dużo dokładniejszy pomiar skuteczności. Dodatkowo dzięki zastosowaniu HTML możemy monitorować dziejące się za sprawą danego maila rzeczy, jak np. ilu użytkowników w ogóle otworzyło maila, choć nie kliknęło na link, a ilu z nich dokonało jakiejś czynności związanej z np. zakupem czegoś w sklepie, czy skorzystaniem z innej reklamowanej oferty.

Rzadziej spotykane jest zastosowanie techniki FLASH. Mailingi flashowe pozwalają na zastosowanie wszystkich elementów HTML, a ponadto animacji, ścieżki dźwiękowej czy gry. Mailingi flashowe mogą zawierać mini-prezentacje, doskonale nadają się więc do promowania aktualnie wprowadzanych na rynek produktów, oraz do przekazywania informacji dotyczących atrybutów marki. Zastosowanie mailingów flashowych daje nam również większe możliwości zdobywania informacji o internautach, gdyż możemy w nich umieścić np. interaktywną grę, która uruchomi się dopiero po podaniu danych osobowych przez użytkownika. Mailingi flashowe bardzo dobrze nadają się one do kampanii sprzedażowych, gdzie zakupów można dokonywać bezpośrednio z poziomu listu. Mailingi tego typu wywierają znacznie większe wrażenie na odbiorcach, a przyczyną jest zastosowana w nich dynamiczna i wzbogacona dźwiękiem czy grą technika.

Wprowadzając do swej kampanii reklamowej formę e-mailingów musimy pamiętać o tym, że ich odbiorcy są często zasypywani podobnymi propozycjami. Dlatego tylko najbardziej oryginalne, zachęcające do kliknięcia na link reklamowanego serwisu czy usługi mają szansę wyróżnić się. Skuteczna komunikacja z potencjalnymi klientami to gwarancja osiągnięcia sukcesu w sprzedaży danego produktu czy usługi, zasada ta dotyczy nie tylko promowania przez internet, ale całego mechanizmu rynkowego.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.