Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Istota działań promocyjnych

Promocja jest podstawowym elementem klasycznej kompozycji marketingowej i należy do głównych narzędzi marketingu, przy pomocy których przedsiębiorstwo realizuje zamierzone cele na rynku. Wszelkie sposoby i instrumenty aktywizacji sprzedaży określić można mianem promocji. One właśnie tworzą strukturę, której zakres stosowania zależy od docelowego segmentu nabywców.

Struktura aktywizacji sprzedaży

Reklama

 – każda płatna forma nieosobistej prezentacji i promocji idei, dobra lub usługi przez określonego sponsora.

Marketing bezpośredni – wykorzystanie listów, telefonów, i innych nieosobistych narzędzi kontaktu w celu komunikowania się z określonymi grupami obecnych i potencjalnych klientów.

Promocja sprzedaży – krótkookresowe działanie stosujące bodźce ekonomiczne w celu pobudzenia sprzedaży produktu lub usługi.

Public relations i publicity – wszelkie działania mające na celu promowanie i/lub ochronę image przedsiębiorstwa lub produktu (w tym sponsorowanie).

Sprzedaż osobista – osobista i bezpośrednia prezentacja oferty przez sprzedawcę potencjalnemu nabywcy.

Elementy tej struktury różnią się przede wszystkim doborem stosowanych środków. Pełnią one jedną, zasadniczą funkcję – mają na celu zainteresować klientów produktem i skłonić ich do jego kupna. Poszczególne elementy struktury promocyjnej dzielą się na dwie grupy w zależności od kierunków ich oddziaływania, to znaczy od tego czy wpływają one na produkt, czy też na nabywcę.

Do instrumentów oddziałujących bezpośrednio na konsumentów należą:

  • reklama;
  • marketing bezpośredni;
  • public relations;
  • publicity;
  • sponsorowanie.

Do instrumentów oddziałujących na produkt należą zaś:

  • sprzedaż osobista;
  • promocja sprzedaży.
Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.