Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Jak Polacy korzystali z usług assistance w czasie wakacyjnym?

Tegoroczne lato upłynęło pod znakiem upadłości biur podróży i linii lotniczych oraz odwołanych lotów. Nie pozostało to bez wpływu na strukturę spraw assistance w okresie wakacyjnym. Liczba interwencji związanych z odwołaniem lotu wzrosła o 12% w porównaniu z analogicznym okresem roku 2011.

Zgodnie z raportem Europ Assistance Polska za okres od czerwca do września tego roku, pomocy w podróży najczęściej udzielano na terenie Polski – było to 34% wszystkich spraw w ramach assistance turystycznego. Drugim krajem, w którym najczęściej udzielano pomocy turystom były Niemcy z wynikiem 14%, a następnie Chorwacja – 12% interwencji, Stany Zjednoczone Ameryki – 7%, a także Włochy, Hiszpania i Bułgaria z wynikiem 6% oraz Francja i Grecja z wynikiem 4%.

Podróżującym Polakom najczęściej udzielano pomocy polegającej na organizacji pomocy medycznej i pokryciu lub zwrotu kosztów leczenia. To 82% wszystkich spraw zgłoszonych w ramach assistance turystycznego w okresie 1 czerwca do 31 sierpnia 2012r. W 4% przypadków pomocna okazała się telefoniczna konsultacja z lekarzem, transportu medycznego wymagało 2% klientów.

– Wśród najczęściej zgłaszanych szkód odnotowujemy zatrucia pokarmowe. Udzielamy wówczas natychmiastowej pomocy medycznej polegającej na interwencji lekarza internisty. W bardziej poważnych przypadkach wymagana jest kilkudniowa hospitalizacja w celu nawodnienia organizmu.

Polacy podróżujący do ciepłych krajów miewają również problemy związane z wysokimi temperaturami. Te przypadki należą do drugiej, co do częstotliwości zgłaszania, grupy szkód. Udary słoneczne, oparzenia, uczulenia i wysypki wymagają również interwencji lekarza internisty, a czasem także hospitalizacji – dodaje Joanna Nadzikiewicz, Dyrektor Handlowy Europ Assistance Polska.

Wśród pozostałych świadczeń zrealizowanych na rzecz podróżujących klientów były: pomoc w razie odwołania lub opóźnienia lotu – 9 % oraz pomoc w razie utraty lub opóźnienia w dostarczeniu bagażu – 3 %.

Podobnie jak w ubiegłych latach wielu Polaków na urlop wybrało się samochodami. Do najczęstszych interwencji w ramach assistance samochodowego należało holowanie – 64%, organizacja samochodu zastępczego – 17% oraz naprawa na miejscu zdarzenia – 14%. W sytuacji unieruchomienia pojazdu, pasażerowie mogli liczyć również na organizację alternatywnego transportu (przelotu lub transportu koleją) i z tej usługi skorzystało 3% klientów. Pomocna okazała się również infolinia drogowa informująca o natężeniu ruchu na poszczególnych trasach, o objazdach i remontach, a także danych teleadresowych hoteli, stacji benzynowych i warsztatów. Z tej usługi skorzystało 2% podróżujących klientów.

Najwyższy odsetek interwencji w ramach assistance samochodowego dotyczył Polski – 93%. Jeśli zdarzały się interwencje w ramach assistance samochodowego poza granicami kraju, najczęściej udzielano pomocy w Niemczech – 2% oraz na Ukrainie, w Chorwacji, Francji i we Włoszech – po 1%.

W tym roku w okresie wakacyjnym Europ Assistance Polska udzieliła pomocy polskim klientom łącznie w ponad 100 krajach świata. Zarówno assistance samochodowy, jak i assistance turystyczny zapewniają klientom niezbędną pomoc 24 godziny na dobę niezależnie od miejsca, w którym się znajdują.

/Europ Assistance Polska

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.