Jak rozliczyć się z urzędem bez faktury?
Jeśli dostanę towar przed otrzymaniem faktury robię opis dostarczonego towaru i księguję w KPiR. A co jeśli nie otrzymam faktury przed 15 dniem miesiąca następującym po miesiącu, w którm miała miejsce dostawa (na tę datę przypada obowiązek podatkowy), wówczas jak mam się rozliczyć z US? Czy 15-ego dnia wpisuję w deklarację VAT-7 tę dostawę? I co, jeśli fakturę dostanę np. po 40 dniach? Czy wówczas robię korektę poprzedniej deklaracji?
Nie. Rozlicza się Pan normalnie ze stanu faktur, jaki Pan posiada w danym miesiącu podatkowym do 15-ego danego miesiąca. Kolejne faktury, jeżeli są z opóźnieniem rozlicza Pan normalnie do 15-ego następnego miesiąca bez względu na datę z faktury, inaczej musiałby Pan stale dokonywać korekt w deklaracjach podatkowych oraz księdze przychodów i rozchodów. Mało tego musiałby Pan dokonywać również korekt od korekt. Zazwyczaj sprawy faktury można regulować w umowie pomiędzy stronami i terminy zawarte w takiej umowie są wiążące nawet dla organów podatkowych.
Podstawa prawna: Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 97 r. nr 137, poz. 926)
Przemysław Gogojewicz
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Rośnie popularność szkół językowych. Własna placówka czy biznes w modelu franczyzowym?
-
Stacja benzynowa w modelu franczyzowym pod szyldem Circle K. Również inne sieci paliw oferują takie rozwiązanie
-
Jak zacząć programować? Sprawdzamy jak podjąć pracę w tym zawodzie
-
Fotobudka 360 jako pomysł na biznes. Sprawdzamy czy nadal cieszy się dużą popularnością