Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Jak zaoszczędzić pieniądze w marketingu

Każdy z przedsiębiorców chce wiedzieć, w jaki sposób prowadzić marketing tanio. Generalnie, w marketingu otrzymujesz tyle, ile zainwestujesz, w związku z tym ciężko jest zrobić dobry marketing tanim kosztem. Niemniej jednak istniej kilka sposób, dzięki którym zaoszczędzisz pieniądze. Podejście, które rzeczywiście prowadzi do zaoszczędzenia pieniędzy wyraża się w robieniu tego, co należy, ale lepiej.

Oszczędzamy na marketingu

Poniżej wypunktowano sposoby zaoszczędzania pieniędzy bez zmniejszenia efektywności.

1. Małe jest piękne
Mały druk czasem uwydatnia duże słowa. Inaczej mówiąc tworzenie małych rzeczy w reklamie to korzystanie z mniej kosztownych środków przekazu niż te, których ty lub twoi konkurenci używaliście w przeszłości. Zawsze znajdzie się jakaś tańsza alternatywa wykorzystania środków przekazu, ale jej znalezienie wymaga kreatywności i wiąże się z ryzykiem. Można również skoncentrować się na najmniejszym obszarze rynku, by skupić tam swoje środki. W ten sposób osiągniesz znaczne udziały w rynku na małym obszarze a z czasem będziesz mógł sobie pozwolić na ekspansje na innych obszarach działalności.

2. Obetnij koszty stałe
Podlicz koszty zarządzania i zauważ, czy istnieje sposób wyprodukowania danego produktu lub zaprezentowania biznesowego procesu na mniejsza skalę.

3. Planuj planowanie
Marketing należy do najgorzej planowanych sfer z obszaru biznesu. Połowa ze wszystkich wydatków na marketing jest niezaplanowana. Jeżeli przyrzekniesz sobie, że od dziś nie wydasz ani złotówki na marketing bez konkretnego powodu i rozważenia alternatywnych możliwości to zapobiegniesz traceniu pieniędzy na działania marketingowe, które nie maja większego wpływu na sprzedaż. Im więcej czasu poświęcisz na rozwijanie strategii i projektowanie opartego na niej programu, tym bardziej efektywny i ekonomiczny będzie twój marketing.

4. Mierz w swoich docelowych klientów
Większość programów marketingowych marnuje czas i pieniądze na ludzi i organizacje, które nigdy nie będą dobrymi klientami, ponieważ nie zaliczają się do docelowego rynku.

5. Bądź twórczy
Każdego roku jedna lub dwie spośród najbardziej efektywnych kampanii reklamowych ma niskonakładowy budżet, lecz przynosi sukces dzięki kreatywnym pomysłom. Osiągnięcie wspaniałych rezultatów przy niskonakładowym budżecie jest możliwe, ale wymaga umiejętności twórczego myślenia.6. Skoncentruj swoje środki
Nie łap wielu srok za jeden ogon. Weź w garść to, co robisz w ramach swojego programu marketingowego tak by zarobić na efektach skali. Efekty skali oznaczają, że twoje koszty ponoszone na reklamę maleją w miarę zwiększania zakresu działań. Upewnij się wiec, że każdy rodzaj działalności marketingowej prowadzisz na szeroka skalę, gdyż tak jest najekonomiczniej. Zorientuj się, jakie zniżki oferują drukarnie, agencje wysyłkowe itp.
Wprowadzaj produkt raczej stopniowo, w różnych regionach, zamiast wszędzie jednocześnie.

7. Zintegruj swoje działania
W tym celu zidentyfikuj wszystkie kanały komunikacyjne związane z twoim rynkiem oraz zaprojektuj ogólną strategie przekazywania informacji wskazując, poprzez jakie kanały twoja firma powinna się komunikować, a także określająca ogólne podejście do komunikacji i jej styl.

8. Skup się na właściwym celu.
Jeśli nie wiesz, co jest twoim „wąski gardłem” oznacza to, że nie wydawałeś rozsądnie pieniędzy. Upewnij się, że dostatecznie mocna skupiłeś się na jedynym celu w określonym momencie i cel ten jest właściwy.

9. Nie oddawaj pieniędzy
Obniżki i przeceny z pewnością odgrywają swoja role, ale nie powinno się ich stosować dopóki nie uzyska się pewności, że przyniosą zyski.

10. Wykorzystuj nowe kanały i środki przekazu
Jeśli tylko możliwe poszukaj czegoś, co znajduje się w fazie wzrostu i dołącz do wjazdu w górę. Twoje pieniądze z marketingu zajdą znacznie dalej, ponieważ nowe oznacza niesprawdzone, a w rezultacie ceny są na ogół niższe, a poza tym nowy oznacza mniejszy, możesz więc stać się duża ryba w małym stawie.

11. Wydawaj pieniądze
Dobrze zaprojektowane programy marketingowe są inwestycją w przyszłą sprzedaż. Najbardziej oczywistym sposobem zaoszczędzania pieniędzy jest obcięcie budżetu, choć nie jest to żadne rozwiązanie. Oszczędzi się pieniądze w tym roku, ale nieproporcjonalnie popsuje zyski i sprzedaż w następnym roku. Pamiętaj marketing to inwestycja w przyszłe dochody i zyski.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.