Jak zarządzać rozwijającą się firmą?

Wraz z rozwojem firmy musisz nauczyć się jak stać się z drobnego przedsiębiorcy wykwalifikowanym menedżerem. Czasami trudno wprowadzić taka zmianę, gdyż trzeba przyswoić sobie nowe umiejętności, o których mowa w dzisiejszym artykule.

Rady Tyson’a

Eric Tyson podaje dziesięć wskazówek dotyczących zarządzania. Przede wszystkim skup się na tym, co potrafisz i rób to jak najlepiej. Firma, która dobrze prosperuje, to tak firma, której właściciel ma świadomość ograniczalności zasobów. Takie przedsiębiorstwo sprzedaje tylko tyle na ile pozwalają mu dostępne środki. Firma więc koncentruje się na tym, co potrafi robić najlepiej i stara się prześcignąć konkurencję.

Właściciel rozwijającej się firmy musi zdawać sobie sprawę z istotności koncentracji na właściwie obranym celu. Próbując zrobić więcej tracisz pierwotny cel, i nie możesz skoncentrować się na tym co sobie wcześniej obrałeś. Naucz się, więc skupiać na tym, co jest w stanie realizować zachowując odpowiednią jakość. Pamiętaj, że nadmiar obowiązków nie pozwala skoncentrować się na najistotniejszych problemach. Kiedy jedno zadanie musi ustąpić miejsca innemu upewnij się, że to pierwsze zostało doprowadzone do takiego punktu, którego będzie go łatwiej ponownie rozpocząć.

Zainteresowanie i koncentracja idą w parze, jeśli więc nie będziesz zainteresowany realizacją jakiegoś projektu przez dłuższy czas zleć go komuś innemu. dobrzy menedżerowie wiedzą, że rozwiązanie jednego problemu w całości jest lepsze niż kilku ale tylko częściowo.

Kolejną zasadą rozwijającej się firmy jest wyrabianie w pracownikach poczucia odpowiedzialności. Jeśli nie wyrobisz w pracownikach poczucia odpowiedzialności za własne czyny, nie masz szans, że ich praca przyniesie pożądane rezultaty. Pomyśl, co stanie się z firmą, jeśli pracownicy zawiodą? Wiedz, że aby odnieść sukces potrzebna jest dobra wola i chęć obydwu stron.

Bądź elastyczny

Czasami trzeba nagiąć zasady do rzeczywistości, ale tylko wtedy, gdy sytuacja tego wymaga. Naginanie zasad nie powinno być czynnością nagminną, jeśli już to robisz to rób to z powodu zaistniałych okoliczności a nie dla konkretnych osób.

Zastosuj zasadę zwana 80/20. Zasada ta ma szerokie zastosowanie w rozwijającej się w firmie. Między innymi dotyczy:

  • klientów/ 20% klientów generuje 80% zysków/- skoncentruj swój czas na tych klientach, którzy przynoszą zyski
  • problemów pracowniczych/ 80% problemów pracowniczych dotyczy 20% zatrudnionych w twojej firmie/- zrób cos z tym poprzez szkolenia i motywowanie pracowników lub też zwolnienia
  • wydatków/ 20% źródeł kosztów generuje 80% twoich wydatków/- przyjrzyj się 20 % źródeł kosztów
  • należności/ 80% przeterminowanych należności generuje zaledwie 20% twoich klientów/- określ źródło przeterminowanych należności
  • sukcesu/ 80% twoich sukcesów zależy od 20% starań, jakie wkładasz w ich osiągnięcie/- dowiedz się jak wykorzystać posiadane talenty i jak efektywniej zarządzać dostępnym czasem

Zarządzając w sposób efektywny myśl z wyprzedzeniem, ponieważ błędy popełnione wczoraj mszczą się dzisiaj. W tym celu opracuj i zastosuj dowolny system wczesnego ostrzegania. Obserwuj i ostrzegaj pracowników. Dzięki temu będziesz mieć pełniejszy obraz ich pracy jeszcze przed nadejściem okresu kryzysowego. Dobra firma musi sprawnie funkcjonować przez okrągły rok. Wiadomo, że zawsze są wzloty i upadki, jednakże twoim zadaniem jest zarządzanie firma w dobrych i złych chwilach, aby zminimalizować wpływ ewentualnych opóźnień na wyniki działalności.

Podstawa działania wszystkich właścicieli firm także tych małych powinno być zachowanie spokoju, opanowanie i podejmowanie decyzji z odpowiednim wyprzedzeniem. Zanim podejmiesz jakiekolwiek działania poczekaj aż emocje opadną. Najważniejsze decyzje tak w życiu, jak i w biznesie można podjąć tylko raz i rzadko trafia się szansa poprawienia popełnionego błędu.

Rozwiązuj konflikty

Im więcej zatrudniasz pracowników, tym więcej konfliktów pojawi się w twojej firmie. W miarę rozrastania się firmy sprawy wywołujące konflikty stają się coraz ważniejsze. Dobrzy menedżerowie powinni być biegli w profesjonalnym rozwiązywaniu konfliktów. Rozwiązywanie ich wymaga kompromisów i zrozumienia obu stron.

Pamiętaj, że kierując ludźmi nieważne są twoje intencje tylko to, w jaki sposób twoje działanie jest odbierane przez pracowników. Jeśli pokażesz im , że ich problemy są dla ciebie nieistotne oni odpłacą ci tym samym. Jeśli dasz im odczuć, że klient jest dla ciebie tylko problemem, oni będą zachowywać się w podobny sposób. Wrażenie jest elementem najistotniejszym. Treść wypowiedzi nie jest aż tak ważna jak sposób, w jaki zostanie ona przedstawiona.

Pomimo, że jesteś biznesmenem i sprawy firmy często przysłaniają ci cały świat pamiętaj, że rozwijanie firmy nie powinno być dla ciebie celem nadrzędnym. Sprawy firmowe są nieodłącznym elementem twojego życia, jednak nie wolno ci zapominać o rodzinie, przyjaciołach i zdrowiu. Sukces firmy nie jest aż tak ważny, by poświecić wartości wyższe.

Przestrzegaj zasady wielu powodów

Jeśli twoja firma odnosi sukcesy, składa się na to wiele czynników. Zatrudnianie właściwych osób, zwalnianie tych nieodpowiednich, dostarczanie wysokiej jakości produktów, zastosowanie odpowiedniego sposobu dystrybucji, właściwe planowania i dobra strategii rozwoju. Tak samo jest w przypadku niepowodzeń. Jeden czynnik nie decyduje o porażce. Jeśli chcesz odnieść sukces i być dobrym menedżerem zdaj sobie sprawę z faktu, że na powodzenie przedsięwzięcia maja wpływ nie tylko rzeczy wielkie, lecz również najdrobniejsze szczegóły a osiągnięcie sukcesu zależy od mnóstwa czynników.

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*