Jakie konto firmowe przyniesie najwięcej korzyści?

Ogromny wybór kont firmowych może przyprawić o zawrót głowy nawet w dobie pełnego dostępu do informacji. Które wybrać, aby nie stracić?

Profil przedsiębiorcy

Zakładając, że nad wyborem rachunku zastanawia się właściciel spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, który nie zatrudnia pracowników, ale za to ma wspólnika. Prowadzą oni pełną księgowość, miesięczne saldo na koncie wynosi 40 tys. zł, a wpływy to 30 tys. zł. Wykonują oni 3 przelewy do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, 2 do Urzędu Skarbowego i 10 przelewów krajowych przez internet. Miesięczne płatności kartą opiewają na 1500 zł, dodatkowo z bankomatów własnych wypłacają dziesięć razy w miesiącu po 2 tys. zł, a w kasie banku pięć raz po 4 tys. zł.

Gdzie zarobisz najwięcej?

Na pierwszym miejscu wśród rachunków przynoszących największy zysk uplasował się FM Bank ze swoja ofertą „Konto na 5-tkę”. Zapewni ono miesięczny zysk w wysokości 138, 43 zł, czyli o 1,11 zł więcej, niż w ofercie „Firma to zysk” Idea Banku.

Rachunki zero-kosztowe

Konta Biznes Pay Up Millenium Banku i Symfonia Biznes banku Credit Agricole są aktualnie objęte promocją, dzięki czemu wybierając je, nie poniesiemy kosztów, przez co najmniej 3 miesiące w przypadku CA (później naliczana będzie opłata w wysokości 30 zł) oraz 18 miesięcy w przypadku MB (bez promocji miesięczny koszt to 125 zł miesięcznie). Najniższy miesięczny wydatek pobiera Bank Pocztowy (tylko 5 zł), następnie Inteligo (10 zł) i Citi Handlowy (46 zł).

Co zrobić, żeby nie płacić?

Dobra znajomość oferty może zapewnić nam oszczędności, nawet do 100 zł miesięcznie. Chodzi przede wszystkim o możliwość korzystania z tzw. wpłatomatów. Jeśli powstrzymamy się od wpłaty w kasie ING Banku Śląskiego zaoszczędzimy 100 zł, podobnie w Nordea (70 zł), BZ WBK (60 zł), Polbanku (50 zł) i Citi Handlowym (40 zł). Jak się okazuje wpłaty i wypłaty to najdroższa usługa, warto więc się zorientować, czy przewyższy to nasze potencjalne zyski.

Zobacz wyniki rankingu »

Justyna Niedbał

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*