Komisja Europejska znowu nałożyła kary na Polskę
Prawie 170 tysięcy euro dziennie – tyle zażądała Komisja Europejska dla Polski za niewdrożone dwie unijne dyrektywy. Polskie Radio dowiedziało się nieoficjalnie, że chodzi o przepisy dotyczące audiowizualnych usług medialnych i dochodzeń w sprawach wypadków morskich.
Oficjalnie o swojej decyzji Bruksela poinformuje w czwartek i wtedy mają być wysłane pozwy do unijnego Trybunału Sprawiedliwości przeciwko Polsce.
Kara finansowa, której zażądała Komisja, będzie naliczana za każdy dzień zwłoki od ogłoszenia wyroku przez Trybunał o niedopełnieniu obowiązków przez Polskę, do czasu wdrożenia dyrektywy. Jeden z unijnych urzędników powiedział Polskiemu Radiu, że Bruksela zażądała kar i skierowała pozwy, bo mimo kilkukrotnych upomnień, Warszawa nie nadrobiła zaległości.
Dyrektywę audiowizualną Polska powinna była wdrożyć w pełni do końca 2009 roku. Zrobiła to tylko w części, bo wciąż brak unijnych przepisów dotyczących audiowizualnych usług medialnych na żądanie. Polska nie poinformowała też Komisji o stanie prac nad wdrażaniem dyrektywy dotyczącej dochodzeń w sprawach wypadków morskich. To już kolejny raz, kiedy Komisja Europejska żąda dla Polski kar finansowych, by zmusić ją do wdrożenia unijnych przepisów.
Warszawa może jeszcze uniknąć sankcji, ale jeśli prace będą się opóźniać, to wyrok Trybunału zapadnie szybciej i wtedy rząd zapłaci za niedopilnowanie spraw.
-
„Naszym największym biznesem jest EKIPA Management, która zajmuje się rynkiem influencerów” – Łukasz Wojtyca, prezes zarządu EKIPA Holding
-
Franczyza – czym jest i jak działa? Zalety i wady prowadzenia biznesu w tym modelu
-
Spółka z o.o. – czy warto ją założyć? Zalety i wady firmy z ograniczoną odpowiedzialnością
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Rośnie popularność szkół językowych. Własna placówka czy biznes w modelu franczyzowym?
-
Stacja benzynowa w modelu franczyzowym pod szyldem Circle K. Również inne sieci paliw oferują takie rozwiązanie
-
Jak zacząć programować? Sprawdzamy jak podjąć pracę w tym zawodzie
-
Fotobudka 360 jako pomysł na biznes. Sprawdzamy czy nadal cieszy się dużą popularnością