Konta firmowe – nie ma z czego wybierać

Każdy przedsiębiorca posiada konto bankowe, aby w łatwiejszy sposób rozliczyć się z kontrahentami. Niestety pakiety oferowane firmom nie są zróżnicowane. Oznacza to, że banki proponują takie same konto właścicielowi osiedlowego warzywniaka i firmie informatycznej – informuje w dzisiejszym wydaniu ”Rzeczpospolita”.

”Banki zwykle proponują niewielkim firmom kilka rodzajów rachunków lub pakietów. Sugerowanym kryterium wyboru jednego z nich jest nie tyle rodzaj działalności, ile jej skala. I tak małym firmom, rzadko korzystającym z usług bankowych, oferowane są pakiety z najniższą opłatą abonamentową. Większym, częściej korzystającym z usług finansowych, może się już opłacać wyższy pakiet. Niekiedy wręcz trzeba po niego sięgnąć, jeśli np. bank do najprostszych kont wydaje najwyżej trzy karty debetowe, a firma potrzebuje ich więcej” – czytamy w ”Rzeczpospolitej”.

Znacznie trudniej znaleźć w bankach produkty powiązane z rodzajem prowadzonej przez przedsiębiorcę działalności. Banki nie oferują na przykład kart płatniczych dających zniżki przydatne dla firm z określonych branż, np. rabaty za paliwo dla firm transportowych. Tylko nieco lepiej jest z rachunkami bankowymi. Na znacznie więcej mogą liczyć firmy zaliczone do segmentu bankowości korporacyjnej. Tu oferta jest dopasowywana nie tyle do branży, w której działa przedsiębiorca, ile do potrzeb konkretnego klienta. Oczywiście im większa firma, tym bardziej indywidualnie zostanie potraktowana przez bank” – czytamy dalej.

Banki zainteresowane są nie tylko sektorem firm, które już działają na rynku. Coraz częściej dostrzegają również potencjał w przedsiębiorstwach, które dopiero rozpoczynają swoją działalność. Niechętnie udzielają im kredytu na start. Bardziej zainteresowane są oferowaniem im kont na start lub kart kredytowych.

– Zrobili biznes na niezwykłym pomyśle

– Student z milionem w kieszeni

– Współtworzył sukces serwisów Onet.pl, Grono.net i Merlin.pl

Więcej informacji na ten temat w dzisiejszym wydaniu ”Rzeczpospolitej”, w artykule Piotra Ceregry Pt. ”Mało zróżnicowane konta dla przedsiębiorstw”.

Źródło: Przegląd prasy Bankier.pl

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*