Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

KRD: w branży turystycznej nie dzieje się dobrze

Część firm turystycznych spłaciła zaległe zobowiązania, ale ogólnie długi w branży rosną i nie jest dobrze, poinformował Polskie Radio rzecznik Krajowego Rejestru Długów. Andrzej Kulik wyjaśnił, że firmy próbują ratować swój wizerunek i – jeśli tylko mogą – zawczasu spłacić wierzycieli. Chodzi o to, by nie kojarzyć ich z czarną serią bankructw w turystyce.

Zadłużonych, notowanych w Rejestrze, biur podróży szybko przybywało: w ciągu roku ich liczba zwiększyła się ponad dwukrotnie, ale po miesiącu następujących po sobie, szeroko komentowanych w mediach bankructw, zmalała z 466 do 388. Co oznacza – zdaniem Andrzeja Kulika – że możliwe do spłacenia, stosunkowo niewielkie długi zostały uregulowane by firmy zniknęły z Rejestru. Ogólna kwota zadłużenia jednak wzrosła z 6,2 miliona złotych do 8,6 miliona.

Rzecznik Krajowego Rejestru Długów podkreślił, że na rynku działa również dużo silnych biur podróży i wyraził nadzieję, że z obecnej trudnej sytuacji – w dużym stopniu przez nich niezawinionej – wyjdą one obronną ręką. Wśród przyczyn problemów wyliczył kolejne rewolucje Arabskiej Wiosny w północnej Afryce, rosnące ceny paliw, wysoki kurs walut, kryzys gospodarczy szczególnie w krajach Europy południowej oraz obawy konsumenckie co do stabilności dochodów. W efekcie, biura podróży, by się ratować, obniżały marżę. Dla części z nich okazała się ona zbyt niska.

Krajowy Rejestr Długów przeprowadził w maju badania dotyczące zachowań konsumenckich kobiet. Okazało się, że 37% kobiet, w ciągu ostatnich 2 lat, zrezygnowało z zakupu wycieczek lub wczasów w biurach podróży, ponieważ zmniejszyły im się dochody.

Informacyjna Agencja Radiowa (IAR)A.Kołodziejska/pbp

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.