Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Kryzys może być szansą na zdobycie rynku

Spowolnienie gospodarcze daje się wyraźnie we znaki również w branży FMCG. Ograniczona konsumpcja przekłada się na spadek obrotów i sprzedaży firm z tego sektora, a to powoduje, że przedsiębiorstwa zaczynają weryfikować prowadzone przez siebie procesy pod kątem ich efektywności. Jeżeli działanie prowadzone wewnątrz organizacji nie jest dość efektywne, firmy są bardziej skłonne do zlecenia go na zewnątrz. W ostatnich tygodniach można np. zaobserwować, że przedsiębiorstwa z branży FMCG zwracają większą uwagę na pracę swoich przedstawicieli handlowych. Jeśli kosztują oni firmę więcej niż wynosi generowana przez nich sprzedaż, niektóre przedsiębiorstwa decydują się na zmniejszenie liczby etatów i outsourcowanie tej usługi.

Przy zlecaniu określonych działań firmie zewnętrznej, głównym kryterium wyboru dostawcy usług jest obecnie cena. Organizacje posiadają ustalone budżety, których muszą ściśle przestrzegać i w ich obrębie decydują się na usługi o najlepszej jakości, możliwej do uzyskania w danym przedziale cenowym. Widoczna jest również mniejsza skłonność do dopłacania, w celu uzyskania jeszcze wyższej jakości. Na większą opłatę firmy decydują się tylko w przypadku, gdy zagwarantuje im ona znaczący wzrost sprawności i efektywności w realizacji procesu. Szansą dla wykonawców, którzy nie chcą lub nie mogą obniżać cen za świadczone przez siebie usługi, może być znalezienie odpowiednich rozwiązań, spełniających unikalne potrzeby klientów i takie dopasowanie oferty, które umożliwi uzyskanie warunków akceptowalnych dla obydwu stron.

Co prawda ogólny wolumen sprzedaży całego rynku skurczył się, ale bieżąca sytuacja gospodarcza może być także szansą dla firm z branży FMCG na zdobycie nowych klientów. Występujące w poprzednich latach zawirowania w gospodarce pokazały, że pomimo trudniejszej sytuacji gospodarczej, część przedsiębiorstw skutecznie podejmuje działania związane ze zwiększaniem sprzedaży, a wykorzystuje w tym celu moment, w którym inne organizacje wycofują się. Patrząc z perspektywy usług świadczonych przez nas – m.in. wsparcia sprzedaży i marketingu – ogólnie wydatki firm na tego typu działania kurczą się, jednak bardziej doświadczeni przedsiębiorcy powinni zauważyć pojawiającą się szansę i skorzystać z nadarzającej się na rynku okazji. W niektórych przypadkach, nawet przy mniejszym wolumenie sprzedaży, można zwiększyć udział w rynku rozważnie stosując techniki marketingowe. Czasami wystarczy relokacja wydatków z drogich, ale mniej precyzyjnych działań ATL do tańszych i bezpośrednio oddziałujących na konsumenta dokonującego zakupu działań BTL. Jest to jednak tylko jedno z rozwiązań, jakie klientowi może zaoferować branża outsourcingowa.

Upright Group

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.