Małe firmy stawiają na ekotechnologię

Wiele firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw jest zainteresowanych inwestycjami w ekotechnologię. Da im to nie tylko oszczędności, ale i prestiż. Firmy, które dbają o środowisko cieszą się bowiem dobrą opinią i poważaniem – informuje w dzisiejszym wydaniu ”Dziennik Gazeta Prawna”.

”Aż 76 proc. przedsiębiorstw podejmuje działania proekologiczne, by obniżyć koszty w swojej firmy. Ponad połowa uważa również, że wprowadzanie ekorozwiązań poprawia wizerunek. Takie wnioski płyną z raportu Fundacji Partnerstwo dla Środowiska na podstawie badania uczestników programu Czysty Biznes. – Przedsiębiorcy oczekują – obok efektu ekologicznego – efektów ekonomicznych. Mam na myśli korzyści ze zmniejszenia rachunków za wodę, energię, odprowadzone odpady oraz pośrednio poprzez wzmocnienie wizerunku firmy, dzięki któremu zyskują zaufanie konsumentów oraz zdobywają nowych, świadomych ekologicznie klientów – tłumaczy Joanna Węgrzycka, kierownik programu Czysty Biznes Fundacji Partnerstwo dla Środowiska.

”– Wprowadzenie ekologicznych rozwiązań to także większe możliwości ubiegania się o dotacje – dodaje Joanna Węgrzycka. Aż 60 proc. badanych firm jest gotowych wyłożyć środki na rozwiązania sprzyjające środowisku, jeśli przyniosą one korzyści. Takich firm przybywa – jest ich o 8 proc. więcej niż w zeszłym roku. Działania ekologiczne wcale nie muszą się wiązać z wielkimi nakładami finansowymi” – czytamy dalej.

Eksperci ostrzegają, że zbyt duża emisja dwutlenku węgla podnosi średnią temperaturę przez co w ciągu następnych stu lat może stopnieć lodowiec na Grenlandii. Skutkiem będą nie tylko upalne lata i ciepłe zimy, ale także anomalie pogodowe. Dlatego ważne jest, aby nie tylko przedsiębiorstwa, lecz również konsumenci zaczęli dbać o środowisko. W pierwszej kolejności należy zacząć stosować zasady ekologiczne.

Więcej informacji na ten temat w dzisiejszym wydaniu ”Dziennika Gazety Prawnej”, w artykule Katarzyny Przybyły pt. ”Firmy inwestują w ekologię dla oszczędności i prestiżu”.

Źródło: Przegląd prasy Bankier.pl

Komentarze

Aby dodać komentarz Zaloguj się lub Zarejestruj w MamBiznes.pl