Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Małe firmy szkolą się

Dzięki uczestnictwie w szkoleniach polskie firmy MSP budują swoją przewagę konkurencyjną na rynku, a wykwalifikowani pracownicy zapewniają wymierne zyski.

Z badań MillwardBrown SMG/KRC z 2012 roku wynika, że ponad 86 proc. małych i średnich firm w Polsce przeszkoliło pracowników w ostatnich dwóch latach. Przedsiębiorcy wysyłają swoich pracowników nie tylko na szkolenia obowiązkowe, ale i podnoszące kompetencje zawodowe.

Najwięcej w swój zespół inwestują średnie firmy – aż 98 proc. Wśród małych firm na szkolenia zdecydowało się 80 proc. – Większe firmy mogą sobie pozwolić na znaczne wydatki na politykę szkoleniową. Mniejsze mają ograniczone budżety i dotkliwiej odczuwają zmiany na rynku, dlatego
nie zawsze małą firmę stać na finansowanie szkoleń dla pracowników – mówi Aneta Grzyb-Hejduk, ekspert ds. szkoleń w Akademii PARP.

Jak zatem pracownicy małych przedsiębiorstw mogą doskonalić się zawodowo? Odpowiedzią mogą być szkolenia finansowane ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Co piąta polska mała
lub średnia firma szkoli swoich pracowników dzięki dofinansowaniu z EFS. Pozostaje tylko pytanie – jak szukać odpowiednich szkoleń, które pomogą w rozwoju pracowników i podniosą ich kwalifikacje zawodowe?

Idealnym rozwiązaniem dla pracowników małych firm są szkolenia przez Internet. Duże firmy korzystają z nich już od lat. E-learning jest mądrą inwestycją, jednak wdrożenie tej metody nauki może zwrócić się dopiero przy większej liczbie uczestników, a więc w dużych przedsiębiorstwach. Pracownicy mniejszych firm mogą korzystać z projektów otwartych, np. z Akademii PARP, w której szkolenia dostosowane są właśnie do potrzeb małych i średnich firm.

– E-learning powinien dawać wolność wyboru materiału szkoleniowego. – Uczestnicy mają możliwość tworzenia ścieżek edukacyjnych. Z wybranych modułów komponują własne szkolenia, udostępniają je znajomym lub współpracownikom i uczą się wspólnie – dodaje Aneta Grzyb-Hejduk.

Internetowe szkolenia w Akademii PARP, dostępne na portalu www.akademiaparp.gov.pl, podzielone są na pięć zakresów tematycznych: finansowo-prawny, zarządzanie strategiczne i operacyjne, umiejętności menadżerskie i osobiste, marketing i sprzedaż oraz wiedza ogólna i otoczenie biznesu. Wszyscy przedsiębiorcy i pracownicy sektora MSP oraz osoby planujące rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej mogą podjąć bezpłatną naukę.

/Akademia PARP

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.