Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Na odszkodowanie możesz czekać nawet rok

Wypłata odszkodowań klientom bankrutującego biura podróży zwykle trwa do roku – wynika z doświadczeń ekspertów UOKiK-u. Jednak nie zawsze turysta dostaje tyle ile zapłacił, lub na ile wycenia szkody.

Rzeczniczka Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów klientom biura Sky Club radzi kontakt z mazowieckim Urzędem Marszałkowskim. Małgorzata Cieloch wyjaśnia, że w pierwszej kolejności gwarancje upadającego biura zostaną wykorzystane na sprowadzenie turystów zza granicy. Pozostałe pieniądze Urząd Marszałkowski podzieli wśród klientów, którzy na przykład zapłacili za wycieczkę, na którą nie zdążyli wyjechać, lub ich urlop został przerwany i domagają się zwrotu części kosztów.

Dodatkowe roszczenia klientów będą zaspokajane na drodze sądowej. Po ogłoszeniu upadłości biura pieniądze na ten cel będą pochodziły z masy upadłościowej. Eksperci UOKiKu podkreślają jednak, że kwestie odszkodowań, zwrotu kosztów i terminów określane są indywidualnie w umowach podpisanych przez klientów biura podróży.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.