Na reklamę internetową wydamy 1 miliard złotych

Utrzymuje się wysokie tempo wzrostu wydatków na reklamę internetową. Rok 2008 może być pod tym względem szczególny ponieważ po raz pierwszy wartość rynku reklamy w sieci może wynieść ponad 1 miliard złotych. Pod względem wydatków reklamowych Internet przegonił już outdoor oraz radio. Wydatki na e-reklamę rosną w szybkim tempie a portale internetowe zacierają ręce.

„Rynek reklamy w sieci jest już tylko o krok od przekroczenia psychologicznej granicy miliarda złotych. Już w przyszłym roku firmy wydadzą w Polsce na reklamę w sieci 1,13 mld zł, czyli o 36,3 proc. więcej niż w 2007. Do 2010 roku segment ten będzie rósł w tempie powyżej 30 proc. rocznie – za trzy lata jego wartość wyniesie 1,49 mld zł – szacuje ZenithOptimedia Group (ZOG).” – pisze „Rzeczpospolita”.

„Zdaniem Dominika Kaznowskiego, przewodniczącego rady nadzorczej IAB Polska, reklama internetowa nie rośnie w wyniku podwyżek cen, tylko dlatego, że wciąż przybywa jej nowych klientów i powstają nowe formy promocji w Internecie. – Po okresie, w którym jej siłą napędową były reklamy typu display, a następnie w wyszukiwarkach, rynek będzie napędzać reklama wideo i w sieciach społecznościowych – mówi Kaznowski. Niewątpliwą zaletą Internetu jest to, że nie dotyczą go ograniczenia, z jakimi borykają się inne media. – Nigdy nie zabraknie w nim miejsca. Wciąż przybywają nowe zasoby, a stare nie znikają, przez co przestrzeń się powiększa” – zauważa w „Rzeczpospolitej” Kaznowski.

Rosnące wydatki na reklamę internetową muszą cieszyć. Zdaniem ekspertów wzrosty te będą się utrzymywać przez co najmniej kilka lat. Bodźcami do rosnących wydatków na reklamę w sieci będą m.in. rozwój Internetu mobilnego a także gier gdzie swojego miejsca szuka coraz więcej reklamodawców. Specjaliści są zdania, że swoją cegiełkę do wzrostów dołoży także wprowadzenie iPhone’a 3G.

Więcej w „Rzeczpospolitej”, w artykule „Internet goni telewizję”, autorstwa Magdaleny Lemańskiej

Komentarze

Dodaj komentarz

*
*