Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Nowoczesny marketing – jak to rozumieć?

Jak z większością rozwijanych dziś rzeczy, idei, tak i z marketingiem wiąże się historia jego powstania. Głównymi czynnikami rozwoju marketingu był postęp techniczny i wzrost wydajności pracy, co spowodowało szybki wzrost i umasowienie produkcji. Stworzyło to rosnące bariery zbytu nadprodukcji, czyli brak popytu na towary, co pociągnęło za sobą wzrost konkurencji, a to spotęgowało potrzebę działalności promocyjnej. Szybki rozwój współczesnego marketingu nastąpił po II wojnie światowej, głównie w Stanach Zjednoczonych, a później w innych krajach rozwiniętych.

Definicja marketingu

Według definicji Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu jest to proces planowania i realizacji koncepcji, ceny, dystrybucji i promocji idei, dóbr i usług w celu doprowadzenia do wymiany, która daje satysfakcję jednostce, a jednocześnie realizuje cele firmy prowadzącej marketing (źródło: Wiśniewski A., Marketing, Warszawa 1995).

Tłumacząc na bardziej dostępny język powyższą definicję, marketing to nic innego jak zyskowne zaspokajanie potrzeb odbiorców, albo można też dla zobrazowania posłużyć się starym polskim przysłowiem: wilk syty i owca cała.

Marketing ma za zadanie rozpoznawanie potrzeb odbiorców, może owymi potrzebami manipulować, czyli kształtować je (np. przez mechanizmy reklamy), a potem zaspokajać poprzez wytworzenie odpowiedniego produktu lub też stworzenie oczekiwanej usługi, na którą właśnie jest popyt w społeczeństwie.

Marketing dla MSP

Podstawy marketingu, czyli zyskownej współpracy z potencjalnymi odbiorcami, zawdzięczamy działalności rynkowej największych firm, które funkcjonują od dziesiątek lat na światowym rynku i mają tam bardzo mocną pozycję. Skoro im się udało w tak doskonały sposób wykorzystać zasady marketingu, to tym bardziej i chętniej małe, wchodzące na rynek firmy powinny się tym zainteresować.

Marketing dotyczy zarządzania działalnością gospodarczą, zwłaszcza na tych rynkach, na których jest szybki postęp techniczny. Towarzyszą temu duże ilości nowych produktów oraz coraz większa konkurencja. Ze względu na różnorodność i dostępność produktów, preferencje (gusta) konsumentów często zmieniają się i to do nich trzeba przystosować kolejne technologie czy ilość produkcji.

Być może pięknie i zachęcająco brzmią powyższe słowa i od razu przychodzi wam do głowy zatrudnienie grona specjalistów. Ale musimy liczyć się także z wysokim nakładem na marketing i jego działalność. W tym momencie należy wybierać pomiędzy „ślepym” produkowaniem, być może zupełnie niezgodnych z preferencjami nabywców, produktów i usług, a wyższymi kosztami produkcji, ale dzięki temu większym zbytem. Marketing pozwala na doskonalenie produktów, na zdobywanie i poszerzanie informacji o nich, a do tego przynosi korzyści konsumentom, co dodaje prestiżu firmie.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.
HubertG 13 lut 2018 (10:08)

Był taki okres, że wraz z rozwoje internetu większość działań marketingowych przeniosła się właśnie tam. Wydaje mi się, że jest już taki przesyt informacji, reklam, że ciężko jest się przebić. Ja postawiłem na marketing smsowy, bo wydaje mi się, że taka bezpośrednia forma bardziej trafia do klienta. Sprawa jest bardzo prosta i niedroga, bo używam do tego platformy playsms.pl.