Poczta Polska znalazła dobre pomysły. Najlepsi mogą liczyć na 200 tys. zł
Państwowy operator sięga po nowatorskie technologie rozwijane przez młode polskie firmy. Dzięki nim ma znaleźć nowe źródła przychodów, obniżyć koszty i przyciągnąć młode pokolenie klientów – pisze w poniedziałek „Rzeczpospolita”.
Poczta Polska (PP) jako jedna z pierwszych spółek Skarbu Państwa mocno zaangażowała się we wsparcie start-upów. Jak ustaliła „Rzeczpospolita”, wspólnie z funduszem HardGamma Ventures wybrała grupę spółek, które mogą połączyć kreatywny potencjał z infrastrukturą i zasobami państwowego giganta.
Fundusz HardGamma Ventures i PP wybrały dziewięciu uczestników programu „GammaRebels”. Jego celem jest połączenie Dawida z Goliatem, czyli początkujących innowatorów z zasobami operatora pocztowego.
Najlepsi wdrożą swoje rozwiązania w PP, mogą też pozyskać inwestora – fundusz venture capital, a nawet Pocztę. Program finansuje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).
Każdy z dziewięciu start-upów dostanie na testy w PP 200 tys. zł. Ale wygrane będą nie tylko start-upy. Innowacyjne rozwiązania, mogą sprawić, że – po ich wdrożeniu – państwowy operator dokona technologicznego i jakościowego skoku.
sp/ (PAP)
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
„Przygotowanie do debiutu giełdowego jest obecnie naszym największym wyzwaniem” – mówi Sławomir Mentzen
-
Z gier do grywalizacji. Platforma Tribeware od spółki One2Tribe zwiększa zaangażowanie pracowników
-
Znane-nieznane nazwiska kobiet biznesu. Historie przedsiębiorczych kobiet, których być może nie znajdziesz na pierwszych stronach gazet
-
Odkryli metodę przyspieszającą rozwój leków przeciwnowotworowych. Czyli o startupie biotechnologicznym założonym przez kobietę