Ranking kont firmowych Ranking kont osobistych

Polacy nie chcą wyjeżdżać za pracą

Ponad połowa z nas nie chce wyjeżdżać do pracy za granicę – dowodzi najnowsza ankieta przeprowadzona przez agencję rekrutacyjną GP People. To kontrowersyjne i sprzeczne z powszechnie panującą opinią stanowisko pokazuje, że nasi rodacy cenią sobie pewne zatrudnienie w kraju, nawet za cenę niższych zarobków, lecz blisko rodziny. Co ciekawe, 40% bezrobotnych znajduje etat już po miesiącu, a reputacja firmy jest drugim, zaraz po zarobkach, kryterium, według którego decydują się oni na podjęcie pracy u danego przedsiębiorcy. Czego jeszcze dowiadujemy się z wyników ankiety udostępnionych przez GP People?

Najnowsza ankieta przeprowadzona przez ogólnopolską agencję pracy GP People pokazuje, że nasz rodzimy rynek pracy mocno ewoluował na przestrzeni ostatnich kilku lat. Nie chodzi już tylko o odwrót od masowej emigracji Polaków na Zachód, lecz przede wszystkim o zmianę nastawienia do kwestii zatrudnienia. Choć wciąż ponad połowa pytanych mówi o tym, że zmienia pracę rzadziej niż co dwa lata, to pozostali szukający zdają się odchodzić od tradycyjnie pojmowanego schematu zatrudnienia. Dostosowują się do dynamicznie rozwijającego się i elastycznego rynku, a co za tym idzie – zmieniają miejsce pracy znacznie częściej. – Pracownicy, nie tylko ci młodzi, chcą się rozwijać. Dostrzegają, że jedna firma nie wystarczy już do tego, by kształcić się i udoskonalać, mają też świadomość, że nie będą pracować w tym samym miejscu przez całe życie i między innymi dlatego mogą coraz częściej podejmować nowe wyzwania – podkreśla Hanna Bielicka-Adamczyk, ekspert GP People.

Kwestionariusz GP People potwierdza, że coraz więcej młodych ludzi już na studiach podejmuje praktykę czy staż. Choć praca ta jest najczęściej bezpłatna, jest to ogromny wkład w zdobywanie doświadczenia przydatnego w przyszłych staraniach o stałe zatrudnienie. Forma stażu jest równie często wykorzystywana w przypadku chęci przekwalifikowania się pracowników. Jest na to gotowych 63% pytanych osób, pod warunkiem zapewnienia im pracy po skończonej nauce nowego zawodu.

Zaskoczeniem nie jest, że największą motywacją do zaakceptowania oferty pracy jest wynagrodzenie – atrakcyjne zarobki skusiłyby ponad połowę ankietowanych. Na co jeszcze zwracają oni uwagę? – Dla przyszłego pracownika ważny jest przede wszystkim termin rozpoczęcia pracy. Osoby zgłaszające się do nas z aplikacją w znacznej mierze szukają zatrudnienia, które mogą podjąć od zaraz. Często pytają również o nasze zdanie na temat firmy, jej lokalizację oraz oferowany pakiet socjalny – dodaje Hanna Bielicka-Adamczyk z GP People. A dlaczego Polacy decydują się na zwrócenie do agencji rekrutacyjnych? Prawie jedna czwarta ankietowanych mówi, że zgłasza się do pośredników dlatego, że w ich opinii współpracują oni wyłącznie ze sprawdzonymi pracodawcami, natomiast 51% pytanych odpowiada, że ich motywacją jest największa baza ofert w regionie.

Administratorem Twoich danych jest Bonnier Business (Polska) sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Twoje dane będą przetwarzane w celu zamieszczenia komentarza oraz wymiany zdań, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na umożliwieniu użytkownikom wymiany opinii naszym użytkownikom (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zamieszczenia komentarza. Dalsze informacje nt. przetwarzania danych oraz przysługujących Ci praw znajdziesz w Polityce Prywatności.