Polski pomysł zebrał już 250 000 dolarów na Kickstarterze
Ze swoją kampanią na Kickstarterze wystartowali niespełna miesiąc temu. Zadeklarowaną kwotę 15 tys. dolarów udało im się zebrać w ciągu 2 dni. Dziś na koncie Kickstartera jest już ćwierć miliona dolarów a a zbiórka wciąż trwa. Teodor Kosch i Marek Cieśla z projektem Woolet podbijają popularny serwis crwodfundingowy.
Polski projekt o nazwie Woolet to inteligentny portfel. Skórzany i smukły posiada wbudowany moduł Bluetooth 4.0 i łączy się z dedykowaną aplikacją na systemy iOS i Android. Dzięki temu, gdy użytkownik oddali się od niego na odległość od 6 do 25 metrów (można ją ustawić), aplikacja zaczyna charakterystycznie szczekać, informując, że portfel został pozostawiony. Oprócz powiadamiania głosowego o zgubie aplikacja pozwala na zlokalizowanie Wooleta oraz posiada funkcję wywoływania dźwiękiem.
Film promocyjny na Kickstarterze
Pomysłodawcy projektu przyznają, że równie ważne jak pieniądze jest rozgłos i promocja jaką daje Kickstarter.- Zainteresowanie Wooletem jest olbrzymie. Odzew społeczności jest bardzo pozytywny i to nas niezwykle cieszy – mówią Teodor Kosch i Marek Cieśla. – Cieszy również fakt, że bardzo dużo ruchu generują użytkownicy z Polski. Wielu rodaków złożyło zamówienie na Wooleta na Kickstarterze. Również media bardzo zainteresowały się produktem – dodają. Do tej pory o Woolecie – oprócz polskich – pisały media z USA, Niemiec, Francji i Portugalii. Twórcy Wooleta cały czas otrzymują maile z nowymi zapytaniami o portfel. Pytają Rosjanie, Kanadyjczycy, Japończycy. Na Kickstartera wchodzą również obywatele takich państw jak Sri Lanka. W tej chwili na koncie zbiórki jest kwota 251 523 dolarów, którą zadeklarowało w sumie 2018 internautów. Do końca kampanii inteligentnego portfela zostało 7 dni.
Crowdfunding to coraz bardziej popularny sposób finansowania pomysłów z najróżniejszych dziedzin. Pierwszym serwisem realizującym ideę finansowania społecznościowego był uruchomiony w 2000 roku portal ArtistShare.net. Platforma ograniczona była do zbiórek na finansowanie twórczości muzyków. Najpopularniejsza na świecie platforma Kickstarter.com wystartowała w 2009 roku. Popularne są również takie serwisy jak: Indiegogo.com, Crowdfunder.com, Fundrazr.com, Rockethub.com, Gofundme.com. W Polsce idea finansowania społecznościowego wciąż raczkuje a liczącymi się platformami są: PolakPotrafi.pl, Wspieram.to, Beesfund.com oraz Ideowi.pl.
– Skąd pieniądze na założenie firmy? Oto 4 możliwości
– 1 mln zł od anioła biznesu na realizację pomysłu
– „Młodzi pomysłodawcy mają zbyt wygórowane oczekiwania”
– 500 tys. zł czeka na dobry pomysł
Grzegorz Marynowicz
Bankier.pl
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Własny biznes na kółkach, czyli franczyza Lodolandia & Kołacz Na Okrągło
-
Bafra Kebab to najczęściej wyszukiwany biznes franczyzowy. Sprawdzamy jak otworzyć własny punkt w zaufanym modelu
-
Rzuciła pracę w korporacji i otworzyła kreatywny biznes. Historia Wine&Paint, czyli malowanie przy winie
-
Jak zacząć zarabiać jako dostawca jedzenia? Sprawdzamy oferty znanych firm: Pyszne.pl, Bolt Food oraz Wolt
Większość komentarzy opiera się na praktyczności produktu (i pewnie zazdrości, że sami na takie coś nie wpadli, bo to 'taaakie głubiee'). To jest biznes. Biznes ma zarabiać. Nie chcesz/nie potrzebujesz to nie kupujesz. Ewidentnie są ludzie, którzy chcą takie coś kupić - tym lepiej dla pomysłodawców.