Polski start-up pozyskał 4 mln zł na rozwój
Fundusz venture capital bValue inwestuje 4 mln w krakowski startup CallPage. Inwestycja została dokonana z wehikułu bValue Unicorns powołanego wspólnie z Krajowym Funduszem Kapitałowym. To kolejna inwestycja w spółkę, która została założona w 2015 roku przez Rossa Knapa, Sergeya Butko i Andrewa Tkachiva. Jednocześnie udziałowcy dokonali wykupu jednego z pierwszych inwestorów w spółkę, który zanotował ponad 10x zwrot z inwestycji.
Startup CallPage stworzył system, który analizuje zachowanie użytkowników na stronie internetowej i pozwala na zwiększanie ilości telefonów od potencjalnych klientów. Z CallPage korzysta już ponad 2000 przedsiębiorstw z Polski i dwudziestu czterech innych krajów świata. Wśród klientów spółki są firmy takie jak Orange, Volkswagen, BDO czy Viessmann.
Jak wyglądały początki spółki?
– W kwietniu 2015 roku pojechaliśmy na targi branżowe do Katowic, żeby porozmawiać z właścicielami firm na temat naszego pomysłu. Komentarze były bardzo pozytywne, dlatego postanowiliśmy rozwijać projekt dalej. Po powrocie spotkaliśmy się i po długiej rozmowie do 6 rano zapadła decyzja o założeniu nowej firmy, czyli CallPage. — mówi Sergey Butko, współtwórca firmy.
Na początku zespół finansował projekt samodzielnie. Po półtora miesiąca pracy pozyskał pierwszą inwestycję: 180 tys. zł od funduszu AIP Seed Capital oraz anioła biznesu.
Jak doszło do obecnej inwestycji?
-Jako bValue wspieramy CallPage już od jakiegoś czasu, dostrzegliśmy ogromny potencjał w produkcie jak i w zespole założycielskim. Dotychczasowa współpraca pokazuje, że wspólnie możemy stworzyć firmę o globalnych aspiracjach – mówi Maciej Balsewicz, CEO bValue.vc.
-Od samego początku współpracy w funduszem bValue mieliśmy określony plan, który zakładał, że nasza współpraca będzie się rozwijała, jeśli firma będzie osiągać określone KPI. Ta inwestycja nie jest więc niespodzianką, a tylko częścią strategii rozwoju spółki. — mówi Ross Knap, prezes CallPage.
Pozyskane pieniądze zostaną przeznaczone na rozwój firmy na rynkach zagranicznych i na umacnianie jej pozycji w Polsce.
Jak działa produkt CallPage?
CallPage to system umożliwiający kontakt z potencjalnym klientem w 28 sekund. Jeśli osoba odwiedzająca stronę www jest zainteresowana ofertą i ma dodatkowe pytania, to zostawia swoje dane kontaktowe, a firma do niej oddzwania. Cały proces jest szybki i wygodny. Produkt CallPage umożliwia zwiększenie liczby kontaktów oraz zmienianie osób odwiedzających stronę internetową w klientów. Wszystko odbywa się automatycznie, za pośrednictwem systemu, który wymyślili założyciele firmy.
Jakie plany na przyszłość?
– W ciągu najbliższych dwóch lat czeka nas dużo pracy. Zdajemy sobie sprawę z tego, że jesteśmy małą firmą – i bardzo chcemy to zmienić. — mówi Sergey Butko, współtwórca firmy.
W tym roku planujemy osiągnąć poziom 1 miliona złotych miesięcznego przychodu dzięki ekspansji na rynki zagraniczne. Jeśli chodzi o sam produkt, to planujemy tak go dopracować, by mieć możliwość oferowania klientom kompleksowych rozwiązań do zarządzania wszystkimi połączeniami telefonicznymi w firmie.
MamBiznes.pl
35 500 obserwujących
+ Zaobserwuj nas-
Rośnie popularność szkół językowych. Własna placówka czy biznes w modelu franczyzowym?
-
Stacja benzynowa w modelu franczyzowym pod szyldem Circle K. Również inne sieci paliw oferują takie rozwiązanie
-
Jak zacząć programować? Sprawdzamy jak podjąć pracę w tym zawodzie
-
Fotobudka 360 jako pomysł na biznes. Sprawdzamy czy nadal cieszy się dużą popularnością